شناسهٔ خبر: 119301 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان گیلان:

مانور آمادگی عملیات زمستانی در فرودگاه رشت برگزار شد

فرودگاه سردار جنگل رشت مدیرکل فرودگاه‌های استان گیلان از اجرای مانور آمادگی عملیات زمستانی توسط واحدهای مربوطه در فرودگاه سردارجنگل رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن میرحسینی مدیرکل فرودگاه‌های استان گیلان اظهار کرد: هرساله در آستانه فصل سرما، مانور عملیات زمستانی با هدف آمادگی نیروهای انسانی در واحدهای عملیات هوانوردی و عملیات فرودگاهی و همچنین وارسی تجهیزات و امکانات پشتیبانی، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با مانور آمادگی عملیات زمستانی، جلسات توجیهی برای اولویت‌بندی و نظم دادن به امور مربوطه برگزار می‌شود که امروز این کار در فرودگاه سردار جنگل رشت انجام شد.

مدیرکل فرودگاه های استان گیلان گفت: اولویت فرودگاه‌ها بر اساس دستورالعمل‌ها، سطوح پروازی در ایرساید اعم از باند پرواز، تاکسی وی‌ها و پارکینگ هواپیما و در لندساید نیز از ورودی فرودگاه تا ترمینال پروازهای داخلی و خارجی در اولویت بعدی قرار می‌گیرد.

میرحسینی با بیان اینکه فرودگاه سردارجنگل رشت در زمان بحران به عنوان یکی از ارکان خدمت‌رسانی محسوب می‌شود، افزود: طی مذاکراتی که با فرمانداری و شهرداری رشت انجام شده است، موضوع تردد مسافران هوایی برای جلوگیری از جا ماندن آن‌ها از پرواز مطرح شده و با معاونت امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این‌باره مکاتبات لازم انجام خواهد شد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی ایران، وی خاطر نشان کرد: به ارگان‌های مستقر در فرودگاه سردارجنگل رشت ماموریت داده شده است که در زمان بارش برف، با استفاده از منابع انسانی و تجهیزات موجود نسبت به عملیات برف‌روبی محدوده خود اقدام کنند.