به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مهدی پارسی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۴۰ کیلومتر پروژه راهسازی در محورهای زاهدان- میرجاوه، زاهدان- نصرت آباد. زاهدان- زابل زاهدان- بیرجند، زاهدان - خاش (قطعه ۱بطول ۲۰کیلومتر ) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیرهای اسکل آباد- بزمان، خاش –روتک به همراه پل شیله در دست ساخت است که بر اساس برنامه این اداره کل متعهد شده است ۷۰ کیلومتر باند دوم را تا پایان سالجاری به بهره برداری برساند.
وی ادامه داد: تمامی ۱۵ کارگاه راهسازی استان با وجود بدهی افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومانی که در تاریخ راه سازی استان بی سابقه بوده فعال است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرساری استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه توسعه شبکه راههای استان به ویژه ساخت بزرگراه با هدف رشد ترانزیت و تجارت، اتصال راههای داخلی به محورهای مرزی، افزایش درآمدهای ارزی، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و کاهش زمان سیر به طور ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است با تامین ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بسیاری از طرح های این اداره کل در حوزه راه تکمیل و تعهد این اداره کل طبق برنامه زمان بندی شده محقق می شود.
پارسی میزان اعتبارات و زمان ابلاغ آن نیز یکی از چالش های حوزه راه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: راهسازی یکی از فعالیت های عمرانی هزینه بر و زمان بر است و با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان که برخی مناطق آن سخت گذر و کوهستانی است راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد .