شناسهٔ خبر: 119363 - سرویس استان‌ها

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا خبر داد:

رفع و ایمن سازی ۴ نقطه حادثه خیز / اصلاح ۱۳۰ کیلومتر افتادگی شانه راه روستایی

رفع  و ایمن سازی 2 رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا گزارشی از عملکرد این اداره در ۶ ماهه نخست امسال ارائه نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، سجاد درگاه‌پور به عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و اظهارداشت : با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل و پیگیری شهرستان، روکش آسفالت راه روستایی محور هندر - دوبلوکان  و چرخستانه به شنگان به طول ۸ کیلومتر به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: عملیا ت ساخت ساختمان پلیس راه محور ازنا – اراک- با مبلغی بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال نظارت و پیگیری توسط کارشناسان اداره شهرستان ازنا آغاز شده  که در این مدت از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان  ازنا تصریح کرد : رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی ۴ نقطه  ( کلکله ، پا زرد آلو و میانرودان ) و همچنین عملیات اجرایی مرمت پل‌های چرخستانه و علی‌آباد در این مدت آغاز و لایروبی و بازگشایی ۳۰ دستگاه پل، ابنیه فنی راه و آبرو در طول راه‌های شهرستان ازنا صورت گرفته است.

درگاه پور اضافه کرد: تعویض ۱۷ عدد تابلو و علائم اطلاعاتی، هشداری و ایمنی فرسوده، نصب ۳۰۰ تابلو های  ایمنی جدید، تعمیر و نصب و به روز رسانی۳۰۰ ساخه  گارد ریل در نقاط پرتصادف و حادثه  ، نصب ۸۵۰ قطعه ( سرعت گیر-چشم گربه ای –استوانه ایمنی) در نقاط حادثه خیز محور های اصلی و روستایی ،  خط کشی ۸۰ کیلومتر از محور های اصلی و فرعی با اولویت ایمنی و تردد و شستشوی  بیش از ۱۵۰۰ تابلو و علائم جاده ای از عملکردهای شاخص در شهرستان ازنا به شمار می‌رود.

 وی بیان داشت : شانه‌سازی در راه اصلی به طول ۴۸کیلومتر،  ایجاد شیب شیروانی در طول ۱۳۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی، لکه‌گیری و چاله‌گیری به میزان ۳۰۰ تن، علف‌زنی شانه در حریم راه در طول ۳۰۰ کیلومتر و پاکسازی ۱۶۰ کیلومتر قنو، گشت‌های مستمر حریم راه  و ۱۲۰ مورد برخورد قاطع با متجاوزان به حریم راه – اخطار – قلع و قمع ؛ جمع آوری بیش از ۱۰۰ مورد  اشه حیوانات رها شده در سطح جاده  و ترانشه برداری نقاط حادثه خیز-  قوس خطر ناک -محور های اصلی و روستایی با اولویت محور گردشگری وتفریحی دره تخت  به مقدار ۶۰۰ متر مکعب نیز از اقدامات قابل توجه در این شش ماهه بوده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان  ازنا: افزود: در حوزه حمل ونقل در راستای اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر که از ابتدای سال جاری در استان مشخص و به شهرستان ابلاغ گردیده است که درمجموع طی این مدت گشت دروازه ای  و کنترل ناوگان سنگین ۲۵۰  بازرسی و کشف ۱۲۰ مورد تخلف ، ناوگان مسافری ۳۶۰ بازرسی و کسف ۱۱۰ مورد تحلف صورت پذیرفته است.

درگاه‌پور، اعزام ۱۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران به مدت ۸ روز جهت جا به جایی زائرین اربعین حسینی سال ۱۴۰۱ و گشت های بازرسی شبانه از تعاونی های مسافر بری ، اعزام ۷۵۰ سرویس ناوگان به بندر امام خمینی جهت ترخیص کالاهی اساسی، ۱۲۰ مورد گشت های مشترک با پلیس راه و جلو گیری از فرار  بار و۱۵۰ مورد  بازدیدهای سرزده از دفاتر حمل بار  و مسافررا از اقدامات شاخص در حوزه حمل و نقل عنوان کرد.