شناسهٔ خبر: 119364 - سرویس استان‌ها

در هفت ماهه گذشته صورت گرفت:

تنقیه و ساماندهی ۲۰ دستگاه پل در حوزه راه های شهرستان چگنی

تنقیه و ساماندهی 20 دستگاه پل رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چگنی از تنقیه و ساماندهی حوزه آبریز ۲۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک در حوزه راه های این شهرستان در ۷ ماهه گذشته خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، محسن لطیفی نیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چگنی گزارشی از عملکرد های ۷ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۱ ارائه کرد و اظهار داشت: اداره راهداری شهرستان چگی در حوزه نگهداری راه عملکرد شاخصی از جمله تعریض شانه راه به طول ۳ کیلومتر، اصلاح شیب شیروانی و خاکریزی نقاط پرتگاهی به طول ۲ کیلومتر، رفع ۲ نقطه حادثه خیز ، ۱۶۵۰ تن لکه گیری و چاله گیری با آسفالت سرد و گرم ،رفع آبشستگی محور های اصلی و روستایی با حجم ۱۲۰۰ متر مکعب ، ۲ کیلومتر شانه سازی راه ، ۶۵ کلیلومتر اصلاح و پاک سازی قنو ها و ایجاد هره خاکی در پرتگاه‌ها و دهانه پل‌ها در ۳۰ نقطه در طول این مدت داشت.

وی به عملکرد این اداره در حوزه ایمنی و حریم راه ها اشاره کرد و افزود:  ۷۸ مورد صدور مجوز و اخطاریه حریم ، نصب  ۱۲سرعتگیر (آسفالتی) و پلاستیکی ، تکمیل و اصلاح علائم ایمنی راهها با اولویت حذف تابلوهای غیر ضروری و نامناسب و نصب تابلوهای مورد نیاز در قوس ها، آبروها و پل ها  ۴۲۰ عدد ، تکمیل و احیای خط کشی ها با اولویت خطوط میانی به طول ۱۵ کیلومتر ، ۳۰ کیلومتر پاکسازی حریم راه  ، نصب و ساماندهی ۱۵ نیوجرسی ، ایمن سازی شیب شیروانی به طول ۳ کیلومتر  ، تعمیر و بازسازی ۴۸ شاخه  گاردریل  و ۱۴ مورد ایمن‌سازی نقاط پر خطر با نصب علائم و خاکریز و ... اقدام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چگنی با اشاره به اهمیت و حساسیت پل‌ها و ابنیه فنی در بحث لجستیک و حمل و نقل جاده‌ای گفت : مقاوم‌سازی ، نگهداری و ایمن‌سازی پل‌ها به صورت مداوم در دستور کار این ادراه  قرار دارد به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مهر ماه ۲۰ دستگاه پل در محورهای مواصلاتی تنقیه و لایروبی شده است .

لطیفی نیا تصریح کرد: ۶۰ مورد کنترل گشت دروازه ای ، ۲۰ مورد کنترل و بازرسی تاکسی ها و ۶۰ مورد بازرسی و کنترل صدور بارنامه  از جمله اقدامات این اداره در حوزه حمل و نقل است.

وی به اقدامات آمادگی زمستانی این شهرستان اشاره کرد و گفت:آماده سازی ماشین آلات راهداری (سنگین – سبک) ، بازگشایی تنقیه پل ها ، تنظیم بستر رودخانه ، تولید و دپو شن و نمک جهت آمادگی بارش برف ، تولید و دپو آسفالت سرد ، رفع نقاط حدثه خیز ، احیای خط کشی ، نصب تابلو و علائم و ایجاد هره خاکی در نقاط پرتگاهی را شامل می شوند.