شناسهٔ خبر: 119383 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

نتایج مجموعه آزمون‌های مهندسان، کاردانها و معماران تجربی شهریور ۱۴۰۱ فردا اعلام می‌شود/برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی طی ۴ نوبت در سال

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ضمن اعلام اینکه نتایج آزمون‌های شهریورماه فردا اعلام می‌شود از برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون طی چهار نوبت در سال خبر داد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص نتایج آزمون شهریور ماه و برگزاری آزمون  دی ماه به ارایه  نکاتی پرداخت.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه نتایج آزمون شهریورماه، فردا  ۱۶ آبان از طریق درج اطلاعیه در سامانه معاونت مسکن و ساختمان اعلام می‌شود گفت: شرکت‌کنندگان در آزمون شهریورماه سالجاری قادر خواهند بود تا نتایج آزمون خود را در سامانه معاونت مسکن و ساختمان مشاهده کنند.

مانی‌فر ادامه داد: مجموعه معاونت مسکن و ساختمان  در تلاش است تا مجموعه آزمون‌های نظام‌مهندسی را به تعداد بیشتری در سال برگزار کند. به همین‌منظور برنامه‌ریزی شده تااین دسته از آزمون‌ها  در سال به تعداد چهار آزمون برگزارشود تا داوطلبان از فرصت‌های بیشتری برای قبولی برخوردار باشند.

وی بر جنبه‌های آموزشی آزمون برگزار شده حرفه مهندسان تاکید کرد و افزود: در این دوره از آزمون‌ها پاسخ تشریحی سوالات نیز منتشر خواهد شد تا چنانچه هر شرکت‌کننده‌ای اعتراضی نسبت به هر سوالی داشته باشد بتواند پاسخ خود را با مراجعه به پاسخ‌های تشریحی ارایه شده، دریافت کند. علاوه بر آن تمامی اعتراضات شرکت‌کنندگان به سوالات آزمون شهریور از سوی کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و تغییرات لازم در زمینه حذف سوالات اشتباه یا مبهم و یا کلید سوالات، به نفع داوطلبان اعمال شده است. بنابراین نتیجه اعلامی قطعی است

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در خصوص آزمون ورود به حرفه مهندسان که در دی ماه برگزار می‌شود گفت: این آزمون در ۸ و ۹ دی ماه در هفت رشته مهندسی و در تمامی رشته‌ها و صلاحیت‌ها به غیر از آزمون طراحی معماری برگزار خواهد شد.

وی برگزاری آزمون بعدی طراحی معماری را منوط به اعلام نتایج آزمون پیشین عنوان کرد.

لازم به ذکر است، در این دوره نیز مانند چند دوره گذشته، شرکت‌کنندگان دارای نمرات ۴۸ و ۴۹ آزمون‌های مذکور مشروط به گذراندن دوره‌های آموزشی مصوب شیوه‌نامه صدور، تمدید و ارتقاء پایه و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه قبولی هستند.