شناسهٔ خبر: 119439 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار خبر داد؛

اخذ سند تک برگ ۵۰۰ هکتار اراضی ملی داخل حریم شهرستان برخوار / ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی دولت آباد در حال ساخت است

صادق حاجی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار از اخذ سند ۵۰۰ هکتار اراضی ملی داخل حریم این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ صادق حاجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخواربا اشاره به تعیین تکلیف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی داخل و خارج از حریم این شهرستان اظهار داشت: با پیگیری‌های بعمل آمده اسناد بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی داخل حریم به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

وی افزود: این اقدام همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم بعمل آمد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار با بیان اینکه بیش از ۱۲هزار متر مربع زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان تحویل داده شد اذعان داشت: پیگیری لازم برای تامین زمین بیش از ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن بعمل آمده و ساخت بیش از ۲۰۰ واحد از این طرح درشهر دولت آباد شروع شده است.  

وی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان با اشاره به اینکه تهیه طرح تفصیلی شهرهای شاپور اباد و دستگرد اتمام یافته است بیان داشت: در حال حاضر تهیه مرحله اول طرح تفصیلی شهر حبیب آباد و تهیه مرحله دوم طرح تفصیلی شهر دولت آباد آغاز و قرارداد آن‌ها منعقد شده است همچنین پیگیری‌های لازم جهت تهیه طرح جامع شهر سین بعمل آمده است.    

حاجی در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه بازآفرینی شهری این شهرستان گفت: پیگیری‌های لازم جهت تصویب محدوده بافت‌های ناکارآمد، تاریخی، میانی و فرسوده شهری شاپور آباد، حبیب آباد، خورزوق، دولت آباد، سین، دستگرد و کمشچه انجام شده است.  

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده وجود معابر خاکی است که شرایط نامطلوبی را برای زندگی مردم ایجاد کرده است اظهار داشت: بمنظور آسفالت معابر در راستای توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم آن مناطق، بهبود تردد خودروها و رسیدن به استانداردهای مطلوب در شهر ۳۷۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های شهرستان تخصیص داده شد.