شناسهٔ خبر: 119441 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

کیفیت ساخت و سازه‌های نهضت ملی مسکن استان اردبیل بالا است

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : کیفیت ساخت و سازهای نهضت ملی مسکن در استان اردبیل بالا است و تلاش می‌شود نظارت بر این واحدها افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: زمین مورد نیاز در همه شهرستان‌های استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی با اشاره به بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر سالجاری در اردبیل گفت: سایت داروپخش به تعداد ۱۵۰ واحد و سایت اندیشه دو به تعداد ۲۱۰ واحد حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد. واحدهای سایت کارگر هم در حال حاضر ۹۰ درصد و سایت اندیشه یک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به تدریج این واحدها در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : کیفیت ساخت و سازهای نهضت ملی مسکن در استان اردبیل بالا است و تلاش می‌شود نظارت بر این واحدها افزایش یابد تا این واحدها عمر مفید بیشتری داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای احداث ۲۳ هزار واحد مسکن در استان اردبیل تامین شده است، افزود: واریزی و آورده متقاضیان کم است و ضروری است متقاضیان نسبت به واریزی قسط اول خود اقدام کنند تا مراحل اجرایی این واحدها سرعت بگیرد.

وی به ثبت‌نام ۹۳۲۶۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۶۹۸۳ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌ها ثبت‌نام کرده اند که ۳۶۷۳۵ نفر از بین این افراد واجد شرایط مسکن شناخته شدند.

حیدری از آغاز عملیات اجرایی یک هزار و احد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در اردبیل خبر داد و گفت: این واحدها با زیربنای کل ۱۴۵هزار متر مربع و زیربنای مفید ۹۵ هزار متر مربع احداث و برای تکمیل آن پنج هزار و ۶۲۵میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: برای احداث این واحدها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.

وی گفت : بر اساس برنامه‌ریزی اعلام شده سالانه قرار است ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن در استان ساخته ‌شود و در چهار سال ۶۳ هزار واحد مسکن در استان اردبیل احداث شود