شناسهٔ خبر: 119456 - سرویس استان‌ها

با تخصیص ۵۰۰ تن قیر از سوی شرکت باز آفرینی ایران

حدود ۹ هکتار از بافت فرسوده قم آسفالت شد

آسفالت بافت فرسوده قم معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: طی ۱۸ ماه گذشته با تخصیص ۵۰۰ تن قیر از سوی شرکت بازآفرینی ایران به این اداره کل، حدود ۹ هکتار از بافت فرسوده و ناکارآمد شهر قم آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، روح الله حسینی اظهار کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران که یکی از شرکت های زیر مجموعه و وابسته به وزارت راه و شهرسازی است در ذیل مأموریت های خود به عنوان نیروی محرکه و پیشران توسعه، وظیفه، بهسازی و بازسازی و بازآفرینی محلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونت گاه های غیر رسمی را بر عهده دارد.

وی افزود: این مأموریت با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استان ها و شهرداری ها در مناطق مختلف کشور انجام می شود.

حسینی توضیح داد: در آخرین اقدام و در سال ۱۴۰۰، شرکت بازآفرینی شهری ایران با تخصیص قیر به استان ها زمینه آسفالت و بهسازی محلات هدف را فراهم کرد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان، در شهر قم نیز با تخصیص ۵۰۰ تن قیر از سوی شرکت به این اداره کل و تحویل آن به شهرداری، ۲۰ معبر و گذرگاه محدوده منطقه شش قم در حدود ۹ هکتار، آسفالت شد.

حسینی افزود: بلوار حضرت معصومه (س)، خیابان جانبازان، سروستان، بعثت، سلامت، بخشی از خیابان امامزاده ابراهیم و .... معابر و محلاتی است که در طول ۱۸ ماه گذشته آسفالت شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طول سالیان گذشته، اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری شهرداری قم اقدام به بهسازی، نوسازی و بازآفرینی محلاتی مانند باغ پنبه، میدان میر، پامنار، آب انبار لبچال، شهرک صاحب الزمان و بخشی از منطقه دو شهری قم کرده است.