شناسهٔ خبر: 119461 - سرویس بنادر و دریانوردی

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

ترانزیت بیش از ۱۹۵ هزار تن کالا امسال در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش ۱۷ درصدی عملیات جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با رویه کابوتاژ

بارگیری کالا در بندر کیش مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان میزان ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان را از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال را ۱۹۵ هزار و ۴۹۷ تن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه، حجمی افزون بر ۸۹ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان قطب ترانزیت خودروی ایران جابه‌جا شده است.

وی افزود: طی این مدت بیش از ۸۹ هزار و ۴۶ خودرو با افزایش ۱۷ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت و این بندر توانست جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و ۵۲۰ فروند شناور فلزی به بندر لنگه منتقل شده است.

سالاری با بیان اینکه این تعداد خودرو پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۴ هزار و ۸۴۱ سواری‌کش و کامیون به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری و به درب خروج هدایت شد، گفت: همچنین میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان در این مدت سه میلیون و ۸۰۳ هزار و ۳۰۱ تن شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خاطرنشان کرد: از مجموع عملیات انجام شده، دو میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۶۳ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با افزایش ۱۷ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.