شناسهٔ خبر: 119489 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

نصب حفاظ بر روی وسایل نقلیه باری از ابتدای دی‌ماه الزامی است

نصب حفاظ بر روی کامیون ها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از الزامی شدن نصب حفاظ جلو ، عقب و جانبی بر روی کامیون ها و کامیونت ها از اول دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: به استناد طرح تهیه شده در کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه ها، مقرر است کنترل و نظارت بر نصب حفاظ ایمنی وسایل نقلیه باری با سن بالای ۵ سال از اول دی ماه امسال اجرایی شود .

وی با بیان اینکه از اول دی ماه از حرکت کامیون ها و کامیونت های فاقد حفاظ جلو ، عقب و جانبی جلوگیری و نسبت به آن ها اعمال قانون می شود، افزود: پس از تاریخ یاد شده در صورتی که وسایل نقلیه باری نسبت به نصب حفاظ اقدام نکرده باشند، نمی توانند معاینه فنی و بارنامه دریافت کنند همچنین پاسگاه های پلیس راه با مالکان این ناوگان برخورد قانونی می کنند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: ۱۹۱ هزار دستگاه ناوگان باری در کشور مشمول طرح نصب حفاظ جلو، عقب و جانبی هستند که از این تعداد ۴۵۰۰ دستگاه ناوگان مربوط به این استان است.

جولانژاد خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل اجرای این طرح ، مالکان کامیون های فاقد حفاظ باید به مراکز کاربری ساز و مراکز خدمات پس از فروش شرکت های تولید کننده ناوگان باری و کارگاه های خرد که با رعایت استانداردهای حفاط که مورد تائید سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده و توانایی نصب حفاظ را دارا هستند مراجعه کنند .

وی اظهار کرد: با توجه به این که درصد قابل ملاحظه ای از جان باختگان و مجروحان سوانح ترافیکی ناشی از برخورد سواری ها با وسایل نقلیه باری و قرار گرفتن آن ها در زیر کامیون ها و کامیونت ها حادث می شود لذا نصب حفاظ جلو، عقب و جانبی نقش موثری در بازدارندگی و کاهش جان باختگان و مجروحان در سوانح ترافیکی ناوگان مذکور خواهد داشت .