شناسهٔ خبر: 119513 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد؛

افزایش ۴۲ درصدی مسافران هوایی در ۶ ماهه نخست امسال

سیدی-مديرعامل شرکت فروددگاه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش ۴۲ درصدی مسافران هوایی در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۱ در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت خبر داد و گفت: طی ۶ ماه گذشته، ۱۷ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۳۶۷ مسافر از ۵۵ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر گفت: از فروردین تا شهریور ماه ۱۵۳ هزار و ۱۶۶ پرواز داخلی و بین‌المللی در فرودگاه‌های کشور انجام شده است که نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، با ۵ درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب پنج فرودگاه نخست کشور هستند که بیشترین بار ترافیکی را در ۶ ماهه ۱۴۰۱ تجربه کردند.

به گفته سیدی؛ فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش قریب به ۶ میلیون مسافر و نشست و برخاست ۵۲ هزار و ۲۹۰ پرواز نزدیک به یک سوم عملیات پروازی و مسافری را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در خصوص پروازهای بین‌المللی نیز از رشد ۱۰۰ درصدی در هر سه شاخص پرواز، مسافر و بار خبر داد و گفت: در ۶ ماه مذکور، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرواز انجام و به نزدیک به یک میلیون و ۵۸۴ هزار مسافر از ۲۸ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه فرودگاه شهید هاشمی نژاد در میان فرودگاه‌های کشور نزدیک به نیمی از مسافران و پروازهای بین‌المللی را پذیرا بوده است، افزود: در ۶ ماه سال جاری ۵ هزار و ۳۵۳ فروند نشست و برخاست در فرودگاه مشهد انجام و ۷۶۳ هزار و ۷۵۶ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند که در هر دو بخش با رشد ۱۰۰ درصدی روبرو بودیم.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیدی همچنین با اشاره به عملکرد شهریور ماه خاطرنشان کرد: در ماه گذشته ۲۵ هزار و ۱۰۹ نشست و برخاست، دو میلیون و ۹۶۸ هزار و ۵۹۳ اعزام و پذیرش مسافر صورت گرفته است که نسبت به شهریور سال گذشته در پرواز با کاهش ۷ درصدی و در مسافر با افزایش ۴۳ درصدی روبرو بودیم.