شناسهٔ خبر: 11952 - سرویس استان‌ها

نماینده مردم سیرجان و بردسیر خبر داد:

تصمیمات بزرگ وزیر راه و شهرسازی در سیرجان و بردسیر

بازدید وزیر از طرحهای بازسازی بافت فرسوده کرمان نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از تصمیمات بزرگ در شهرستان سیرجان و بردسیر همزمان با سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به این دو شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهباز حسن‌پور به ایسنا گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن و خوش آب و هوا بودن منطقه سیرجان با تصمیم وزیر راه و شهرسازی قرار بر ساخت دو شهر جدید در حومه شهرستان سیرجان شد. احداث این دو شهر جدید در مرحله انتخاب مشاور است و هنوز هیچ نامی برای آنها انتخاب نشده است. البته پیشنهاد داده‌ایم دو نام از نام‌های قدیم شهرستان سیرجان برای آنها انتخاب شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم از ساخت شهرک ۵۰ هزار نفری در کنار شهر گلزار سیرجان خبر داد و افزود: احداث این شهرک با هدف اسکان سرریز جمعیت سیرجان انجام خواهد شد. با آغاز عملیات عمرانی این شهرک موج بزرگی از رونق کار و تلاش در این منطقه به وجود می‌آید.

وی با اشاره به موقعیت چهار فصل شهرستان سیرجان و حومه از احداث شهر دیگری در کنار کوه ۱۰۰۰ خبر داد و افزود: با تصویب وزیر راه و شهرسازی شهر جدید باغ‌شهر در کنار کوه ۱۰۰۰ سیرجان احداث می‌شود تا خانواده‌ها و سرمایه‌گذاران بتوانند در این منطقه خوش آب و هوا سرمایه‌گذاری کرده و از حضور در این محیط زیبا و طبیعی لذت ببرند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از رونمایی مسکن اجتماعی در شهرستان سیرجان توسط آخوندی خبر داد و افزود: این اتفاق در سفر آخوندی به سیرجان افتاد. بر این اساس طرح مشارکت ساخت مسکن اجتماعی رونمایی شد و در شهرستان سیرجان به ۵۰۰۰ نفر زمین برای ساخت مسکن اجتماعی واگذار می‌شود.

حسن‌پور از صدور دستور احداث ۳ خط آهن توسط آخوندی خبر داد و افزود: از آنجا که استان کرمان به ویژه شهرستان‌های سیرجان و بردسیر از قطب‌های معدنی کشور به شمار می‌رود و سالانه بالغ بر ۳۰ هزار تن انواع مواد معدنی از این مناطق استخراج می‌شود به شدت به احداث خطوط آهن نیاز داشتیم از این رو پس از بازدید میدانی وزیر راه و شهرسازی از زیرساخت‌های جاده‌ای و خط آهن این دو شهرستان دستور ساخت راه‌آهن سیرجان – بافق و سیرجان – کرمان و سیرجان – شیراز صادر شد. با تکمیل این خطوط آهن کریدور جنوب کشور به مرکز و شرق متصل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از احداث ۱۰ کیلومتر جاده کوهستانی کرمان – سیرجان خبر داد و افزود: مسافرانی که از بندرعباس قصد سفر به مرکز و شمال کشور و حتی کشورهای آسیای میانه را داشتند همواره با حوادث جاده‌ای به ویژه در مناطق کوهستانی روبرو بودند اما با افتتاح بخش کوهستانی جاده سیرجان – کرمان و ۴ بانده شدن این جاده در بخش اتوبانی مسافران زین پس با امنیت خاطر بیشتری از این منطقه تردد خواهند کرد.

وی همچنین از صدور دستور احداث اتوبان سیرجان – گل‌گهر خبر داد و افزود: مسیر بندرعباس-سیرجان- گل‌گهر به طول ۳۶۰ کیلومتر است که با آغاز مطالعه احداث جاده سیرجان – گل‌گلهر مسیر بندرعباس - گل‌گهر ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.