شناسهٔ خبر: 119525 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خبر داد؛

اصلاح مقاطع پرتصادف گردنه آهوان در دست اقدام است

مهندس صداقت-راه و ابنیه سمنان.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: برای باز طراحی و اصلاح مسیر گردنه آهوان(پیچ کیلومتر ۷۸) قراردادی منعقد شده که عملیات اجرایی آن ظرف یکماه آینده شروع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در حاشیه جلسه هم اندیشی و بررسی طرح ساماندهی اصلاح پیچ کیلومتر ۷۸ محور دامغان-سمنان اظهار داشت: ایمن سازی نقاط پر تصادف در سطح استان و رفع آن از برنامه‌های مهم و در اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان است که برای برقراری تردد ایمن و روان و همچنین کاهش حوادث رانندگی به صورت مداوم در سطح شهرستان‌های استان در حال اجرا است.

وی‌ گردنه آهوان را یکی از محور های پرتصادف استان برشمرد و یادآور شد: این گردنه به‌عنوان یک گردنه‌استراتژیک در محور مواصلاتی شرق به غرب و البته مسیر مشهد مقدس مطرح است که با حذف نواقص و مشکلات آن می توان سهم مهمی در کاهش تصادفات این محور داشت.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان توضیح داد: برای باز طراحی و اصلاح مسیر گردنه آهوان قراردادی منعقد شده که عملیات اجرایی آن ظرف یکماه آینده شروع خواهد شد.

وحید صداقت با اعلام این خبر افزود: این پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی در محور دامغان-سمنان حد فاصل پل بینش تا پل عطاری با حذف دو قوس پرتصادف به طول ۱.۵ کیلومتر اجرا خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر نقش عوامل انسانی در ترکیب شرایط محیطی و راه ها گفت: توجه به رعایت سرعت مجاز به ویژه در شرایط خاص جوی لازم است که امیدواریم کاربران جاده‌ای نیز به آن توجه داشته باشند.