شناسهٔ خبر: 119611 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شهر جدید بینالود:

واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود به شکل ویلایی و تک‌واحدی احداث می‌شود

نشست مدیرعامل شهر جدید بینالود از احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در آن شهر جدید به شکل ویلایی و تک‌واحدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۸ آبان حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شهر جدید بینالود به همراه یعقوبعلی نظر استاندار از مراحل ساخت و آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن آن شهر بازدید کرد.

حمیدرضا یزدانی مدیر عامل شهر جدید بینالود در جریان این بازدید اعلام کرد: محدوده این شهر که در فاصله ۶۰ کیلومتری مشهد قرار دارد سه هزار و۳۰ هکتار وسعت دارد که ۵۰ درصد آن کاربری صنعتی دارد و بر همین اساس شهرک صنعتی بینالود و ایران خودرو در این منطقه به خوبی پیشرفت داشته اند.

حمیدرضا یزدانی افزود: در بخش صنعتی افزون بر هفت هزار نفر در کارخانه ها و شرکت های مختلف صنعتی این منطقه مشغول به کار هستند و در موضوع سکونت نیز برنامه هایی برای رفع عقب ماندگی مد نظر قرار گرفته است.

او ادامه داد: در نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود زمین به صورت ویلایی و تک واحدی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و بر همین اساس پیمانکارانی برای ساخت انتخاب شده‌اند.

مدیر عامل شهر جدید بینالود گفت: با تسریع در ساخت آزاد راه حرم تا حرم فاصله ۶۰ کیلومتری مشهد به بینالود به حدود ۳۵ کیلومتر تقلیل می‌یابد. همچنین برای کیفیت و کمیت آب مصرفی نیز برنامه‌ریزی شده است.

یزدانی افزود: هم اکنون برخی از امکانات مورد نیاز این شهر از جمله ۱۲ مدرسه، ۲ درمانگاه، سالن ورزشی چند منظوره و زمین چمن مصنوعی ساخته شده و چند مجموعه دیگر نیز در حال ساخت است و برنامه‌ریزی مطالعاتی برای اتصال خط راه آهن به این شهر نیز در حال انجام است.

شهر جدید بینالود در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد و در مسیر جاده مشهد به نیشابور واقع است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز که امروز سه‌شنبه  از شهر جدید بینالود بازدید کرد و در جریان مراحل مختلف ساخت و آماده‌سازی طرح ملی نهضت ملی مسکن آن شهر جدید قرار گرفت، افزود: در این محدوده اولویت واگذاری می‌تواند با افراد محلی و یا کارگران مستقر در شهرک های صنعتی باشد ولی با این حال سایر افراد متقاضی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: مهمترین مزیت این منطقه ساخت منازل ۲۰۰ متر مربعی به صورت ویلایی است که امکان استقرار ۱۰ هزار متقاضی را دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: بسته های تشویقی دیگری همچون پروانه و نقشه ساخت رایگان هم در اختیار متقاضیان واحدها قرار می گیرد و باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا پس از ساخت منازل در این منطقه، امکانات شهری لازم در اختیار مردم قرار گیرد.

نظری افزود: با پیگیری ساخت بزرگراه حرم تا حرم و فراهم شدن ریل گذاری برای مسیر قطار، دسترسی به منطقه بینالود بهتر نیز خواهد شد.