شناسهٔ خبر: 119700 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

راه‌اندازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان از محل منابع مالی سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌غربی برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل باری در ایستگاه راه آهن ارومیه خبر داد و گفت: زیرساخت‌های حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه شامل احداث خط حرکت ریلی درزین، ایستگاه باری و ساماندهی محوطه ایستگاه راه آهن و ساختمان اداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در بازدید از عملیات ساماندهی محوطه ایستگاه راه‌آهن ارومیه اظهار  کرد: تکمیل بخش‌ باری ایستگاه راه‌آهن ارومیه یکی از برنامه‌های راهبردی در توسعه حمل‌ونقل بین‌المللی استان تعریف شده است. 

وی اظهار داشت: ایستگاه‌ راه آهن ارومیه ظرفیت مناسبی برای حمل‌ونقل باری دارد و می‌توان از این فرصت برای استفاده حداکثری از شبکه ریلی بهره برد. 

حمزه‌لو ادامه داد:  فراهم‌سازی زمینه حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در توسعه پایانه‌های مرزی استان و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نقش ویژه‌ای دارد. 

وی افزود: همچنین محوطه این ایستگاه در حال بازسازی است تا فضاهای موجود ساماندهی شود. 

گفتنی است براساس تأکید مقام عالی استان جلسات و بازدید از شبکه حمل‌ونقل ریلی استان هر هفته برگزار می‌شود تا علاوه بر رفع نواقص ایستگاه‌های راه‌آهن در محدوده آذربایجان غربی از ظرفیت تزانزیت باری و مسافری استفاده حداکثری شود.