شناسهٔ خبر: 119721 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد؛

تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر/ خطر ریزش و رانش کوه

جاده برفی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد که با بارش باران، برف و تگرگ همراه بوده و منجر به آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مناطق مستعد می‎شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی که از روز جمعه آغاز شده و تا امروز شنبه بیست و یکم آبان ماه ادامه دارد، منجر به بارش باران همراه با رعدوبرق در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و وزش باد شدید می‌شود.

این شرایط در شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب اصفهان، خطر جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، اختلال در تردد جاده‌ای، ریزش و احتمال رانش کوه، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی را به همراه دارد.

اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل ها و آبروها، احتیاط در سفرهای برون شهری و بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها از توصیه‌های سازمان هواشناسی کشور است.