شناسهٔ خبر: 119726 - سرویس استان‌ها

در بازدید از پروژه های مسکن مهر استان البرز مطرح شد:

مسائل و مشکلات پروژه های مسکن مهر شهرک ابریشم در اولویت اول کارگروه مسکن استان البرز

البرز ابریشم 1 مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز باتفاق معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و کلیه مدیران کل دستگاه های اجرائی استان از پروژه های مسکن مهر استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز) خالقی، مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز باتفاق معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و کلیه مدیران کل دستگاه های اجرائی استان از پروژه های مسکن مهر استان بازدید کردند. 

در این بازدید که از پروژه های ناتمام مسکن مهر شهرک ابریشم صورت گرفت در خصوص مشکلات این شهرک با اهالی مسکن مهر بحث و تبادل نظر گردید و پس از آن جلسه ای در فرمانداری شهرستان چهارباغ در این زمینه برگزار شد.

این جلسه که به ریاست افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و با حضور کلیه مدیران دستگاههای اجرائی تشکیل شد کلیه مسائل و مشکلات مسکن مهر شهرک ابریشم به بحث گذاشته شد و هر یک از مدیران در حیطه کاری خود گزارشات مربوطه را ارائه کردند.

ابتدا حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه شهرستان چهارباغ ضمن قدردانی از زحمات خالقی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در واگذاری اراضی آموزشی و درمانی و ورزشی و همچنین احداث جاده قزلحصار، خلاصه ای از کمبودهای شهرک ابریشم از جمله کمبود فضای فرهنگی و مذهبی، بانک، داروخانه و ایستگاه آتش نشانی را بیان کرد و از سایر مدیران کل دستگاههای اجرائی و خدمات رسان درخواست توجه و اهتمام هر چه بیشتر در خصوص رفع این معضلات شد.

پس از آن مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز ضمن ارائه گزارشی از پروژه های مسکن مهر شهرک ابریشم گفت: بخش عمده ای از پروژه های این شهرک تکمیل و تحویل متقاضیان شده و تنها ۴ پروژه باقیمانده که در سنوات قبل به علت فاقد متقاضی بودن این پروژه ها خود مالک شدند و فرایند واگذاری این واحدها به پیمانکاران ناتمام ماندکه منجر به اختلافات حقوقی شد.

خالقی افزود: درخواستی که ما از استاندار محترم البرز داریم این است که در شورای مسکن موضوع تکمیل کارهای ناتمام از جمله آسانسورهای پروژه مطرح شود که چنانچه سازندگان در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکنند این امر توسط این اداره کل انجام شود و همچنین در مصوبات آخرین سفر ریاست محترم جمهور مبلغ ۳۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه های ناتمام مسکن مهر اختصاص داده شده که این امر در صورت تحقق میتواند بخش عمده ای از مشکلات پروژه ها را مرتفع نماید.

وی اضافه کرد: در صورت کمبود نقدینگی تمهیداتی پیش بینی شده که از محل تهاتر با اراضی این اداره کل عملیات اجرائی این واحدها به اتمام برسد.

پس از آن سیفی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گزارشی از روند اجرای آسانسورهای مسکن مهر ارائه داد و گفت: در شهرک ابریشم ۲۴ پروژه وجود دارد که آسانسورهای ۱۰ پروژه تکمیل و در حال بهره برداری هست و مابقی توسط پیمانکاران جزء در دست اقدام است که بعضا به علت اختلاف حقوقی بین سازنده اصلی و پیمانکاران جزء روند تکمیل آسانسورها دچار اختلال شد.

سپس مدیران کل دستگاههای اجرائی و خدمات رسان هریک در حیطه وظایف خود به ارائه گزارش پرداختند و در پایان افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با جمع بندی مطالب به ارائه راهکارهای لازم پرداخت و در این زمینه دستور کار جلسه تنظیم تا در جلسه آتی پیگیری های لازم انجام پذیرد.