شناسهٔ خبر: 119744 - سرویس هوایی

در سال جاری اتفاق افتاد؛

تحویل پنجمین سامانه برج موبایل سیار به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

برج موبایل سیار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تحویل هر پنج سامانه برج موبایل سیار در سال جاری به این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سامانه‌های برج موبایل سیار تحویل داده شده به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پس از انجام عملیات آزمایشات کارخانه‌ای( FAT) برای انجام آزمایشات در محل نصب (SAT) به مرکز کنترل فضای کشور منتقل و سامانه نخست برای پشتیبانی از فرودگاه‌های شمال و شمال شرق کشور به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و سامانه دوم به منظور پشتیبانی از فرودگاه‌های جنوب و جنوب غرب کشور به فرودگاه شهید دستغیب شیراز منتقل شد.

همچنین از سه سامانه دیگر، یک سامانه به منظور پشتیبانی از غرب و شمال غرب کشور، به فرودگاه کرمانشاه و یک سامانه جهت پشتیبانی از شرق و جنوب شرق، به فرودگاه کرمان منتقل خواهد شد.

گفتنی است، سامانه پنجم نیز به منظور پشتیبانی از فرودگاه‌های مرکزی کشور، در مرکز کنترل فضای کشور استقرار می‌یابد تا در زمان بروز بحران امکان ارائه سرویس کنترل ترافیک هوایی میسر باشد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ فرایند آزمایش و بررسی این سامانه ها، با مشارکت متخصصان معاونت عملیات هوانوردی و عملیات فرودگاهی انجام شد.