شناسهٔ خبر: 119761 - سرویس جاده‌ای

در جلسه انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر مطرح شد؛

ترانزیت ورودی و خروجی بیش از یک میلون و ۵۰۰ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار/ صدور مجور برای ورود چهار هزار وسیله نقلیه زیر پنج سال کارکرد به کشور

ترانزیت در جلسه انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر بر ترانزیت ورودی و خروجی بیش از یک میلون و ۵۰۰ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار و صدور مجور برای ورود چهار هزار وسیله نقلیه زیر پنج سال کارکرد به کشور تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طی سفر به استان اردبیل، با حضور در جلسه انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر با بیان اینکه از زمان انقلاب تا به امروز که کشور در شرایط حساس به سر می‌برد، رانندگان با روحیه جهادی و انقلابی در خدمات رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، گفت: این قشر در هر زمانی به دور از مسائل سیاسی و اقتصادی با تحمل مشکلات در پیشبرد اهداف سازمان نقش مهمی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه زحمات و تلاش‌های شبانه روزی رانندگان در حوزه حمل و نقل کالا و مسافری با هیچ چیز قابل جبران نیست، تصریح کرد: امسال رانندگان با همه کمبودها و گرفتاری‌ها سفر اربعین را ایثارگرانه، مجاهدانه و با غیرت پیش بردند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دفاع از منافع صنفی را از اولویت‌های مهم سازمان خواند و عنوان کرد: در جهت حمایت از اصناف و رانندگان تمام تلاش ما بر این است تا بخشودگی جرائم و ارائه تسهیلات به رانندگان در اسرع وقت عملیاتی شود.

امانی از تشکیل صندوق رفاه اجتماعی مختص بخش حمل و نقل در آینده‌ای نزدیک به نفع رانندگان خبرداد و اظهار کرد: با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی تمامی مسائل رفاهی بخش حمل و نقل ائم از بیمه تکمیلی، برخورداری از وام و تسهیلات، کمک هزینه برای خرید لوازم رفع خواهد شد و در کل بحث بیمه شدن رانندگان اتفاق بزرگی است که در سازمان تامین اجتماعی برای کمک حال رانندگان و بخش حمل و نقل در حال عملیاتی شدن است.

وی در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار،‌ پیگیری حل مشکلات افزایش نرخ کرایه‌ها و تامین سوخت رانندگان را مهمترین دستور کار سازمان عنوان کرد و افزود: با تفاهمنامه خوبی که بین کشورهای روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان منعقد شده است، حجم ترانزیت در کشور افزایش پیدا کرده که پایانه مرزی بیله سوار نیز از این قائده مستثنی نیست و این حجم از ترانزیت نوید بسیار خوبی برای اقتصاد کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی بیله سوار در تجارت و اقتصاد کشور در خصوص حل برخی مشکلات موجود در این پایانه قول مساعد داد و خاطرنشان کرد: مقرر شد مشکلات این پایانه در استان از طریق شورای مرز پیگیری و مسائل و کمبودهایی که در مرز بیله سوار وجود دارد، برطرف شود.

امانی از پیش بینی و اختصاص اعتبار ویژه برای ارتقای زیرساخت‌های پایانه مرزی بیله سوار از جمله افزایش پارکینگ‌ها خبر داد و گفت: از آنجایی که استان اردبیل یکی از سخت‌ترین استان‌ها در ایام فصول بارش و زمستان است، در کنار اقداماتی که روی بازسازی ماشین آلات انجام می‌شود، مقرر شد از سر جمع اعتبارات ملی نیز برای پرداخت مطالبات به استان اردبیل تخصیص دهیم تا عملیات راهداری زمستانی به بهترین نحو انجام شود.

وی استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را در راستای نوسازی ناوگان‌های راهداری و بخش حمل و نقل بسیار مهم دانست و بیان کرد: طبق مصوبه قانون بودجه به سازمان راهداری اجازه داده شده چهار هزار وسیله نقلیه زیر پنج سال کارکرد را وارد کشور کند. این موضوع در کمیسیون زیربنایی دولت مصوب و مقرر شده است یکهزار و ۲۰۰ دستگاه از تولیدات داخل و مابقی نیز از خارج از کشور وارد کشور شود که در صورت ابلاغ این مصوبه به سازمان بحث نوسازی ناوگان‌ها در کشور رفع می‌شود.

ترانزیت ورودی و خروجی بیش از یک میلون و ۵۰۰ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

کلیم اله وثوقی،‌ مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل نیز از فعالیت هفت انجمن صنفی، دو پایانه بار و ۱۲ هزار راننده در حوزه کالای استان خبر داد و گفت: سالانه چهار میلیون تن کالا توسط بیش از هشت هزار کامیون از استان اردبیل به مقاصد مختلف جابه جا می شوند.

وی ترانزیت ورودی و خروجی بیش از یک میلون و۵۰۰ تن کالا را از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شد و اظهار کرد: در بخش مسافری استان هفت پایانه مسافربری در هفت شهرستان با دو هزار و ۳۰۰ راننده در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

عضو شورای اداری استان اردبیل متوسط عمر ناوگان‌های استان اردبیل را ۲۳ سال عنوان کرد و گفت: سال گذشته به همت همکاران در حوزه ایمنی و ترافیک استان اردبیل رتبه سوم کشوری و در پنج ماهه امسال نیز با ۱۰ نفر کاهش فوتی در تصادفات رتبه سه را به خود اختصاص داد.

وی همچنین از کسب رتبه اول استان در رسیدگی به شکایات مسافران در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: استان اردبیل در بخش حمل و نقل کالا و مسافر مشکل خاصی ندارد و حمل و نقل استان از وضعیت مناسب و قابل قبولی برخوردار است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در زمان وقوع کرونا نیز همکاران در بخش حمل و نقل کالا و مسافر با رعایت تمام موارد بهداشتی و پروتکول ها از هیچ خدماتی برای مردم دریغ نکرده‌اند،‌خاطرنشان کرد: نه تنها عملکرد ما در طی این دو سال روند نزولی نداشت، بلکه در حوزه حمل و نقل کالا با افزایش نیز روبه‌رو بودیم.