شناسهٔ خبر: 119765 - سرویس هوایی

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

مرکز پژوهش و تحقیق شرکت فرودگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود

سیدی -رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از راه‌اندازی مرکز پژوهش و تحقیق این شرکت در آینده خبر داد و گفت: به دنبال استفاده حداکثری از توان و ظرفیت درون و برون سازمانی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، ضمن تبریک به متخصصان این حوزه اظهار کرد: اگر ارزش کارمندان به خوبی دانسته نشود، در واقع هیچ کار مثبتی برای شرکت انجام نشده است و بر همین اساس، به دنبال افزایش حداکثری رضایت و اطمینان خاطر کارکنان شرکت فرودگاه‌ها به خصوص در اداره کل ارتباطات و الکترونیک هواپیمایی هستیم.

معاون وزیرو مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در ادامه درباره آخرین وضعیت اساسنامه گفت: آیین‌نامه جدید با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت کارکنان شرکت فرودگاه‌ها تهیه و تنظیم شده است.

سیدی تصریح کرد: بعد از سال‌ها هرآنچه نیاز داشتیم و مستلزم وجاهت قانونی بود، در اساسنامه جدید ذکر شده است و با تصویب آن بسیاری از حقوق کارکنان و بازنشستگان محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تهیه تجهیزات الکترونیک هواپیمایی همواره جزو اولویت‌های کاری هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها بوده است، گفت: اکنون با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان باید دغدغه‌های تجهیزاتی متخصصان الکترونیک هواپیمایی برطرف شود و ما برای تحقق این هدف از مشاوره و کمک انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی نیز بهره خواهیم برد.

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پایان درباره کمبود نیروی کار در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی گفت: خوشبختانه جلوی تبدیل شدن پست‌های فنی گرفته شده است و درحال رایزنی برای افزایش سهمیه جذب نیروی کار هستیم.

بهسازی طبقه هشتم برج مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد

عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در ارتباط ویدیویی در مراسم روز جهانی الکترونیک هواپیمایی گفت: در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، هرچند استرس بسیار زیادی حاکم بر کار بود اما متخصصان الکترونیک باجدیت امور مربوط به خود را انجام دادند.

ابراهیم مرادی اظهار کرد: در سال گذشته با حمایت مدیران ستادی شرکت فرودگاه‌ها، پروژه بهسازی طبقه هشتم برج مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد به سرانجام رسید.

وی افزود: نصب دو دستگاه X-RAY در فرودگاه مهرآباد از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد و اکنون به دنبال پیگیری ویژه اتوماسیون فرودگاه هستیم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در مراسم روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، به بیان اقدامات مهم اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی طی یک سال گذشته پرداخت و از پیگیری مطالبات کارکنان این حوزه خبر داد.

مسعود نیکبخت درباره وضعیت رادار شیراز گفت: سیستم این رادار به‌روزرسانی خواهد شد و ما به دنبال آن ارتباطات کلامی مورد نیاز برقرار می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه های متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها گفت: ما گام به گام به دنبال پیگیری مطالبات کارکنان این حوزه هستیم و این اطمینان را می‌دهیم که مدیران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای ایجاد آرامش ذهنی کارکنان تلاش می کنند.

تمرکز شرکت فرودگاه‌ها بر استخدام نیروی جدید باشد

مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ضمن گرامیداشت روز الکترونیک هواپیمایی، ضمن تشکر از تلاش بی وقفه همکاران خود در این حوزه گفت: تمام زحمات حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی و نیز کنترل پنج هزار تجهیزات و سامانه بر شانه های 668 نیروی کار است.

سیامک بهنام اظهار کرد: اکنون کمبود نیروی کار در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی به شدت احساس می‌شود و از مدیران ارشد شرکت می‌خواهیم تا تمرکز خود را بر استخدام نیروی جدید معطوف کنند.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی با بیان این که سایت رادار تنگ ریز در دست نصب قرار دارد و طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، به سامانه های سوییچینگ فعال در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هفت سامانه با تکیه بر توان متخصصان ایرانی در حال سرویس‌دهی به فرودگاه‌های کشورهستند.

سیامک بهنام از تولید رادار با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان خبرداد و گفت: با توجه به انجام 70 درصد پروژه تولید، به نظر می‌رسد این طرح ملی در هفت ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول در پایان ضمن اشاره به چالش‌های پیش روی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی چارت تشکیلاتی، تداخل فرکانسی و جمینگ، فروش خدمات فنی و مهندسی و تهیه خودرو برای سرکشی به سایت های CNS از جمله دغدغه‌هایی است که با حمایت مدیران ستادی و اعضای هیات مدیره برطرف خواهد شد.

آمادگی انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی برای کمک‌رسانی به شرکت فرودگاه‌ها

دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی نیز که در این مراسم حضور داشت، طی سخنانی گفت: رسالت اصلی این انجمن، دفاع از حقوق صنفی و اجتماعی همکاران و متخصصان الکترونیک هواپیمایی است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محسن ناصری با اشاره به اهم وظایف انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی گفت: برقراری ارتباط در مجامع بین‌المللی، تبادل اطلاعات، تربیت نیروی جدید و نمایش توان و عملکرد مهندسان الکترونیک هواپیمایی، از دیگر وظایف انجمن متخصصان الکترونیک است.