شناسهٔ خبر: 119800 - سرویس استان‌ها

در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:

۵۰۰ قطعه دویست متری در خراسان شمالی آماده واگذاری به مشمولین این قانون شد

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تامین و واگذاری ۵۰۰ قطعه دویست متری در استان در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مشمولین این قانون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی گفت : در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وظایفی برای اداره کل راه و شهرسازی استان تعیین شده است و شامل افرادی که دارای فرزند سوم و چهارم بعد از تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ متولد شده اند، است. 

وی ادامه داد:‌ در این خصوص هم اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اقداماتی را در راستای تامین زمین و بحث واگذاری در تمامی شهرها به فراخور تقاضاهایی که وجود دارد انجام داده است که در همین راستا ۵۰۰ قطعه دویست متری آماده واگذاری به مشمولین این قانون است.

وی تصریح کرد : این قطعات تفکیک شده و در کلیه شهرهایی که زمین موجود است تامین شده و کسانی که متقاضی هستند به محض اینکه درخواست اولیه خود را در اداره کل به ثبت برسانند و مشمول این قانون باشند تامین زمین و واگذاری انجام خواهد شد.

قاسمی به بحث هزینه های ساخت این قطعات اشاره کرد و افزود : بحث هزینه های ساخت شامل هزینه های نظام مهندسی و پروانه است که با هماهنگی های صورت گرفته این قانون شامل ۵۰ درصد تخفیف برای مشمولین تعیین شده است و متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شهرداری شهرهای استان مراجعه نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد : در شهر بجنورد ۵۷۰ درخواست در این خصوص ثبت شده است که ۷۰ درخواست مشمول قانون نبودند و ۵۰۰ درخواست کارهای ثبتی در حال انجام است.

لازم به ذکر است دکتر محمدرضا حسین نژاد، استاندار و رئیس قرارگاه خانواده و جمعیت استان در همایش همت همگانی برای ایرانی جوان با اهدای لوح تقدیر از قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به جهت اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف تحکیم بنیان خانواده و افزایش فرزندآوری با رویکرد حفظ جوانی جمعیت تقیر کرد.