شناسهٔ خبر: 119866 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

صیانت از حقوق شهروندان در اولویت کارهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان است

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندان در اولویت کارهای این اداره کل قرار دارد، گفت: در تمامی فعالیت های راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان توجه به حقوق شهروندان مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان که با حضور دبیر و اعضاء ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: این اداره کل همانند سایر ارگان های خدمت رسان  با تمام ظرفیت نسبت به ارائه خدمت به شهروندان اقدام می کند.

وی افزود: در بخش راهداری با ایمن سازی راه ها، رفع نقاط پرحادثه، ایجاد روشنایی و .... حفظ سلامت کاربران جاده ای و مسافران و ارتقاء سطح سرویس در جاده های استان در دستور کار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در بخش حمل و  نقل جاده ای نیز با توجه به اینکه بندر امام خمینی(ره) بزرگ ترین بندر فله بر کشور بوده و حدود ۷۰ درصد کالاهای اساسی از این بندر وارد کشور می شوند، شاهد حضور فعال و مستمر کامیون داران برای جابجایی این کالاها هستیم.

جولانژاد بیان کرد: علاوه بر کالاهای اساسی، جابجایی محصولات کشاورزی، چغندر قند و دیگر محصولات و کالاها از استان، همواره در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: با توجه به اهمیت برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع)، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در سال جاری برای تسهیل تردد زائران، نگهداری و ایمن سازی در راه های منتهی به پایانه­های مرزی شلمچه و چذابه شامل روکش آسفالت، بهسازی و لکه گیری، تهیه و نصب نیوجرسی، نصب و مرمت گاردریل، تهیه و نصب علایم ایمنی و تجهیزات ترافیکی احداث روشنایی طولی و نقطه ای، اجرای رفوژ میانی اجرای شیار لرزاننده، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی و ابنیه فنی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال را در دستور کار خود قرار داد.

وی گفت: نصب ۹۷۰۰ متر مربع  سایبان های موقت به همراه مه پاش با اعتباری حدود ۶۷ میلیارد ریال، تعمیر و ساخت ۲۳۰ چشمه سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال ، رفع معایب دو پایانه و افزایش ظرفیت های موجود با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، زیباسازی فضای پایانه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، بازسازی زیرساخت شبکه و برق اضطراری گیت های گذرنامه و  خرید ۱۳۵ دستگاه کامپیوتر ، پاسپورت خوان و بارکد خوان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این اداره کل برای اربعین حسینی(ع) ۱۴۰۱ بود.

جولانژاد بیان کرد: در اربعین امسال تردد ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۸۱۰ زائر در خوزستان به ثبت رسید که از این تعداد ۲۶۸ هزار و ۷۵۸ نفر از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کردند و این اداره کل تلاش کرد با تأمین ناوگان مورد نیاز، ترددی بدون توقف و آسان را برای زائران اربعین حسینی(ع) رقم بزند.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بصورت شبانه روزی و در تمام طول سال درحال خدمت رسانی به مردم است، گفت: آماده باش برای سفرهای نوروزی، سفرهای کاروان های راهیان نور، اربعین حسینی(ع)، راهداری زمستانی و ... از جمله فعالیت های اداره کل در طول سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: همچنین این اداره کل در راستای تکریم ارباب رجوع و به منظور کاهش مراجعه پیمانکاران و مشاوران، سامانه اطلاعات قراردادها را راه اندازی کرده است که پیمانکاران می توانند با ورود به این سامانه از آخرین وضعیت تمامی پرداخت ها، مطالبات  و ... مطلع شوند.

جولانژاد ادامه داد: فعال بودن ۵۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی استان، فعالیت سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها برای اطلاع یابی از آخرین وضعیت راه ها، شرایط آب و هوایی و سایر اطلاعات مرتبط با سفرها، استفاده از وی کیوسک در پایانه های مسافربری، رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر از دیگر اقدامات اداره کل در راستای صیانت از حقوق شهروندی است.