شناسهٔ خبر: 119898 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید؛

اولین مرکز اشتغال و کار آفرینی در شهر جدید پردیس افتتاح شد

بازدید مراسم افتتاح اولین مرکز اشتغال و کارآفرینی شهرهای جدید در فاز ۸ پردیس با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح اولین مرکز اشتغال و کارآفرینی شهرهای جدید کشور واقع در فاز ۸ پردیس، اظهار کرد: تلاش می کنیم گوشه ای از زحمات و حمایت مردم را با افتتاح مسکن‌های مهر و اینگونه مراکز جبران کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به محدودیت های مالی و اعتباری و با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام تعهدات در پردیس نیاز داریم، گفت: فعالیت ها برای رفع مشکلات پردیس آغاز شده و تا پایان سال طبق وعده ای که دادیم بخشی از مساکن مهر به اتمام می رسد.

وی با تأکید براینکه اگر امروز کشوری سرزنده، پویا و پیشرفته می خواهیم باید برای پیشرفت به صورت جهادی تلاش کنیم، گفت: کمبودها را با روحیه جهادی و انقلابی که گفتمان آن در دولت سیزدهم به راه افتاده رفع خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دغدغه اصلی مردم مسائل اقتصادی است و طبق بیان رهبری که امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامیدند در این راستا اقداماتی انجام شده که برای تحقق آن نیز تلاش می کنیم.

جعفری ادامه داد: امروز وظیفه ما تمرکز در این حوزه ها است و خدا را شاکریم که اولین مرکز اشتغال و کارآفرینی را کمی دیر اما افتتاح کرده و این نوع مراکز را برای حمایت از بانوان کارآفرین در شهرهای جدید کشور توسعه خواهیم داد.

وی در ادامه بیان کرد: با کمک شهرداری‌های شهرهای جدید کشور بحث اشتغال، کارآفرینی و توانمندسازی را آغاز و پردیس به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و گام بعدی این طرح در پرند و سپس در سراسر شهرهای جدید کشور توسعه خواهد یافت تا این اشتغال و کارآفرینی، مشکلات ساکنان را کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در این مراکز باید از کمک خیرین بهره برد، اضافه کرد: مشارکت مردم بسیاری از مشکلات را حل می کند و همت خیرین بسیاری از نواقص را کاهش داده و خواهد داد و در حوزه تولید، اشتغال و فروش محصولات می توان با نگاه توانمندسازی بانوان زنجیره تولید و توانمندسازیشان را فراهم کرد.

جعفری تصریح کرد: توسعه فعالیت های فرهنگی را باید با استفاده از افراد امتحان پس داده فعال کرده و مرکز تولیدات فرهنگی، هنری، آموزشی و فیلنامه نویسی را با حضور افرادی مانند علیرضا شفیعی که به واقع هنرمند است برپا کنیم زیرا به واقع دغدغه دین، انقلاب و فرهنگ را دارند و الگوسازی رفتار اجتماعی ما براساس حضور این افراد گمنام، اثرگذار و به واقع الگوی حقیقی است.

وی ادامه داد: در شهرهای جدید از ظرفیت مشارکت مردم در اداره این شهر استفاده خواهیم کرد که در این مسیر شناسایی نخبگان شهرهای جدیدی مانند پردیس، پرند، صدرا و غیره در اولویت ما است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: فرصت برای خدمت محدود است و زمان کمی داریم تا این سرمایه اجتماعی که اعتماد مردم است را در حوزه خدمت جلب کنیم و اگر به دنبال اثبات کارآمدی دین در جامعه هستیم باید در رفع مشکلات مردم کوشا باشیم.

جعفری با اشاره به تلاش وزارت راه و شهرسازی برای اتمام مساکن مهر، اذعان کرد: اتمام مسکن مهر دغدغه اصلی و هر روز ما است و نسبت به متقاضیان مسوول هستیم تا علیرغم محدودیت ها و مشکلاتی که در حوزه تامین منابع و مطالبات پیمانکاران داریم این مساکن را ساخته و تحویل مردم بدهیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرک های جدید کشور اضافه کرد: اعتقاد داریم ظرفیت های باالقوه ای داریم و اگر به باالفعل تبدیل شود می توانیم در این حوزه موفق شویم.

جعفری تاکید کرد: به گفته معاون اول رئیس جمهور؛ ثروت دولت ها زمین و اختیارات آنها است و ما می توانیم در خود پردیس با نعمت خدادادی موجود این مشکلات را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام تعهدات در پردیس نیاز داریم، تصریح کرد: فعالیت ها برای رفع مشکلات پردیس آغاز شده و تا پایان سال که وعده دادیم بخشی از مساکن مهر را به اتمام برسانیم محقق خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بخشی از مساکن مهر پردیس که ساخت آن از سال ۹۸ شروع شده تا تابستان سال آینده به اتمام خواهد رسید و اتمام این مساکن در دستور کار تمام مسوولان کشور قرار گرفته است.