شناسهٔ خبر: 119941 - سرویس وزارتی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد؛

تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه مشهد – چناران/تشکیل کارگروه ویژه برای کارشناسی طرح قطار سریع‌السیر تهران – مشهد

غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بر اهمیت اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی به ویژه تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه مشهد – چناران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در جلسه پایش مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی در خصوص دو پروژه مهم «آزادراه مشهد– چناران» و مطالعه طرح احداث «خط ریلی سریع‌السیر تهران – مشهد» بر اهمیت اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری و بر ضرورت ایجاد ساز وکار لازم به منظور تسهیل سفر زائرین مشهد مقدس و همچنین تردد مسافرین شهرستان‌های اطراف این شهر تأکید کرد.

در ادامه این جلسه ضمن ارائه طرح مطالعاتی طرح احداث خط ریلی سریع‌السیر تهران– مشهد» و ارائه نظرات کارشناسی توسط اعضای حاضر در جلسه مقرر شد طرح مذکور به منظور ارائه به دولت مطابق بند ۱۳مصوب ابلاغی معاون اول رئیس جمهور جهت تصویب هیات وزیران در کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، معاونت حمل و نقل، شرکت راه‌آهن  و آستان قدس رضوی کارشناسی شود.

همچنین در این جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و نحوه تامین مالی آزادراه مشهد- چناران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم به منظور تسریع در ساخت و بهره‌برداری از این آزادراه اتخاذ شد.

گفتنی است، در راستای تسریع در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی، جلسه پایش مصوبات سفر وی با تاکید بر تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه مشهد– چناران و همچنین مطالعه طرح احداث خط ریلی سریع‌السیر تهران– مشهد مرتبط با بندهای ۶ و ۱۳مصوبات ابلاغی معاون اول رئیس جمهور با حضور نمایندگان آستان قدس رضوی و همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.