شناسهٔ خبر: 119953 - سرویس استان‌ها

درجلسه با بخشداران و دهیاران استان مطرح شد:

آمادگی راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم جهت اجرای طرح راهداری زمستانی

خبر مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم ضمن اعلام آمادگی ۱۳۰ نفر عوامل راهدارجهت اجرای طرح راهداری زمستانی اظهار داشت: ده راهدارخانه تجهیز، ۱۲۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری اورهال و مقادیر متناسبی مخلوط ماسه و نمک دپو شده است

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از آمادگی جهت اجرای طرح راهداری زمستانی درسطح راه‌های برون‌شهری استان خبرداد.

حسین زنجیرانی فراهانی که درجلسه هماهنگی راهداری زمستانی با بخشداران و دهیاران استان قم، ضمن اشاره به  آماده باش ۱۳۰ نفر عوامل راهدار جهت اجرای طرح راهداری زمستانی، اظهار داشت: با توجه به تجارب سنوات گذشته و ضرورت کسب آمادگی حداکثری جهت مقابله با پیامدهای احتمالی بارش باران و برف، از تابستان امسال نسبت به تجهیز ده راهدارخانه درسطح راه‌های استان اقدام شد.

وی ادامه داد: همچنین درراستای اجرای این طرح افزون بر ۱۲۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری اورهال و آماده بهره برداری شده اند.

فراهانی تهیه و دپو مقادیر متناسبی مخلوط ماسه و نمک را درزمره دیگر اقدامات راهداری زمستانی برشمرد و افزود: صدها کیسه مخلوط ماسه و نمک نیز تهیه و درسطح راه‌های استان، خصوصا در مقاطعی از راه که درمواقع بارش برف  احتمال لیز خوردگی خودرو میرود، مستقر شده اند.

وی با یادآوری این مهم که راهداری زمستانی درسه بخش قبل، حین و بعد قابل تعریف است عنوان کرد: اقداماتی که قبل از شروع فصول بارش صورت می‌گیرد شامل بهسازی، لکه گیری، خط کشی، تعمیر و نصب انواع تابلو، راه اندازی سامانه‌های روشنایی، اورهال ماشین آلات، تجهیز راهدارخانه ها، تهیه و دپومخلوط ماسه و نمک  و ...هستند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم استقرار عوامل اجرایی و ماشین آلات مربوطه درراهدارخانه‌ها و دیگر مقاطع جاده‌ای، اجرای عملیات برفروبی، نمکپاشی، ریسه زدایی و...را درزمره اقدامات عملیاتی حین راهداری زمستانی دانست و تصریح کرد: بخش مهمی از اقدامات راهداری زمستانی، به بعد از ایام بارش برمی گردد که به دلیل آسیب‌های وارده به سطح راه و ابنیه فنی، ضروریست که اقدامات ترمیمی به سرعت اعمال شود .

حسین زنجیرانی فراهانی درادامه ضمن تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری جدی دستگاه‌های ذی مدخل، خصوصا بخشداریها و دهیاریها در امر راهداری زمستانی، عنوان کرد: باید از حداکثر ظرفیت‌های موجود درراستای تسهیل ترافیک، تامین ایمنی و جلوگیری از انسداد راه‌ها در فصول بارش و یخ زدگی سطوح جاده ای بهره گرفت.

وی با یادآوری این مطلب که هزینه‌های نگهداری از راه، ابنیه و تجهیزات ایمنی آنها( تابلو، گاردریل، روشنایی، نیوجرسی، چراغ‌های راهنمایی و ...) چشمگیر است گفت: بخش مهمی از این هزینه‌ها که گاها مغفول می ماندهزینه های اجرایی و هدر رفت زمانی است که معطوف جبران این خسارت‌ها می شود که می توان با حمیت و مسئولیت پذیری نسبت به جلوگیری از آنها اقدام کرد.

درادامه این جلسه که معاون راهداری و روسای ادارات راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستانهای تابعه نیز حضور داشتند، هریک از  مدعوین به طرح موارد و مسائل مرتبط با راهداری زمستانی و نیازمندی‌های حوزه های مسئولیتی خود اقدام کردند.