شناسهٔ خبر: 120044 - سرویس استان‌ها

در ستاد شهرستانی بازآفرینی شهرستان بهاباد:

سیاست‌های تشویقی دولت در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تشریح شد

نشست ستاد بازآفرینی شهرستان بهاباد.jpg ستاد شهرستانی بازآفرینی شهرستان بهاباد با حضور فرماندار شهرستان ، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان ، شهردار و و سایر اعضا در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد) ، رضا خسروآبادی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره راه و شهرسازی استان طی سخنانی هدف از تشکیل ستاد شهرستان را نگاه یکپارچه تمامی دستگاهها در محلات هدف عنوان نموده و گفت : اجرای مفاد آیین نامه برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار ، نهادینه سازی سیاست‌های تشویقی دولت در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و همچنین شناسایی فرصت های موجود در شهرها به منظور جذب اعتبار در بخش های مختلف منطبق با چارچوب سیاست های ابلاغی بازآفرینی شهری از جمله برنامه های ستاد شهرستانی بازآفرینی شهری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید اجرای برنامه ها و پروژه‌ها در محلات هدف بازآفرینی شهرستان با هماهنگی دستگاه‌های شهرستانی برای رسیدن به اهداف پیش رو ضروری است.

علیرضا کاظمی بهابادی شهردار بهاباد نیز طی سخنانی گفت: درخصوص مشکلات و معضلات موجود در محلات هدف بازآفرینی (بافت های فرسوده و تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی) با هماهنگی کامل مدیران شهرستان و استان باید نسبت به رفع مشکلات اجرا اهتمام داشته و تلاش کنیم تا به اهداف تعریف شده برای موضوع بازآفرینی دست پیدا کنیم .

در این جلسه مدیران و روسای دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان، سوالاتی در خصوص چگونگی اجرای برنامه ها و سیاست های ابلاغی و همچنین مسائل موجود در بافت های هدف بازآفرینی مطرح نمودند.

در پایان تصمیماتی در زمینه شناسایی و اصلاح محدوده های هدف بازآفرینی شهری بهاباد، تهیه طرح ویژه بازآفرینی شهری بهاباد، نحوه پرداخت تسهیلات بازآفرینی در محلات هدف اتخاذ شد.