شناسهٔ خبر: 120048 - سرویس هواشناسی

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تاکید کرد

ضرورت حمایت مسئولین ارشد استانی برای تجهیز پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو

عکس رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو ضمن درخواست حمایت مسئولین ارشد استانی از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در همه ابعاد گفت: با تجهیز این مجموعه شاهد تحولات اساسی در این پژوهشکده خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نشستی که در روز سه شنبه در محل وزارت کشور برگزار شد، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن دیدار و گفت‌وگو با حسن بهرام نیا استاندار ایلام به ارائه گزارشی پیرامون عملکرد پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی ایلام پرداخت. 

در این دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن تشکر از استاندار ایلام به جهت فراهم کردن این نشست به معرفی این پژوهشگاه پرداخت و عنوان کرد: پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور شامل چهار پژوهشکده است که یکی از این پژوهشکده‌ها با عنوان تخصصی هواشناسی آب و کشاورزی در استان ایلام فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های شاخصی که در این پژوهشکده در حال انجام است می‌توان به پیش بینی خطر وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی کشور، پیش‌بینی‌های هواشناسی کشاورزی خاص محصول برنج و همچنین پیش‌بینی هواشناسی کشاورزی خاص محصول استراتژیک پسته اشاره کرد.

رهنما ضمن درخواست حمایت مسئولین ارشد استانی در تمامی جهات از جمله در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی مجزا و اختصاص اعتبارهای لازم جهت ساخت ساختمان پژوهشکده در زمین اختصاصی خود اعلام کردکه با  تجهیز این مجموعه شاهد تحولات اساسی در این پژوهشکده باشیم.

به گزارش پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در ادامه این نشست حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ضمن تقدیر از فعالیت‌های ملی، منطقه‌ای و استانی انجام گرفته توسط پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی، قول مساعد همکاری و حمایت در راستای توسعه فعالیت‌های علمی این پژوهشکده را داد و همچنین از رئیس و مجموعه مدیران پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور خواست تا با سفر به استان ایلام و شرکت در جلسه‌ای با موضوع پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی از نزدیک با ظرفیت‌های علمی و آموزشی استان ایلام آشنا شوند.