شناسهٔ خبر: 120055 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

در صنعتی‌سازی ساختمان مسیری طولانی در پیش داریم

صنعتی سازی ساختمان مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت:در صنعتی‌سازی ساختمان فاصله مان با حداقل ها زیاد است و کمتر از ۱۰ درصد ساختمان‌های کشور را صنعتی سازی شده اند، این در حالیست که میانگین صنعتی سازی ساختمان در هر کشوری ۴۰ درصد است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( کرمانشاه)، مهرداد آهکی  اظهار کرد:باید از نسل چهارم ساخت ساختمان در کشور عبور کنیم، چراکه امروز دنیا در نسل هفتم ساختمان سازی قرار دارد که منطبق بر انقلاب چهارم صنعتی است که محور استفاده آن ترکیبی از دانش و تکنولوژی های نوظهور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به تاثیر صنعت ساختمان در اقتصاد کشور، اظهار کرد: میزان تاثیر صنعت ساختمان در اقتصاد کلان کشور بر همه مشخص است و با توجه به سیاست های کلان در دولت تحت عنوان جهش تولید مسکن با احداث یک میلیون واحد مسکونی در یک سال و یا چهار میلیون واحد در یک دوره چهار ساله، صنعتی‌سازی می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه صنعتی‌سازی موجب رونق صنعت ساختمان می شود، گفت: رونق این صنعت تاثیر چشمگیری در درآمد تولید ناخالص داخلی کشور و از سوی دیگر به کارگیری نیروی عظیم فنی و مهندسی استان و کشور را در پی خواهد داشت.

آهکی ضمن دعوت از فعالان عرصه ساختمان تصریح کرد:در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی و بالتبع اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از حرکت به سمت صنعتی سازی حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که استاندار کرمانشاه به طور مستمر در همه جلسات شورای مسکن صنعتی سازی را مخصوصا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد تآکید قرار میدهد.