شناسهٔ خبر: 120059 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

شرکت های بیرون محدوده شهرها از اتوبوس های دارای پروانه فعالیت سازمان راهداری استفاده کنند

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بر لزوم استفاده شرکت های بیرون محدوده شهرها از اتوبوس های دارای پروانه فعالیت سازمان راهداری و حمل جاده ای برای حمل و نقل پرسنل خود تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در نهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ مصوب شد شرکت ها و ادارات خارج از محدوده شهرها برای ایاب و ذهاب کارکنان خود از اتوبوس های دارای پروانه فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استفاده کنند.

وی افزود:  طی روزهای گذشته مکاتباتی در این خصوص با شرکت هایی خارج از محدوده شهرها صورت گرفت تا نسبت به رعایت ضوابط و مقرارات جابجایی پرسنل خود اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در خصوص اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد زائران راهیان نور مکاتباتی با شرکت های نفتی که در مسیر تردد این کاروان ها هستند انجام شد تا نسبت به ایمن سازی و ایجاد روشنایی ورودی دسترسی های خود اقدام کنند.

جولانژاد گفت: متاسفانه بجز چند شرکت، مابقی شرکت های دولتی و خصوصی مستقر در محور اهواز- خرمشهر نسبت به ایمن سازی جاده دسترسی به تأسیسات خود برای تردد زائران اربعین حسینی(ع) اقدام نکردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به سرقت علائم در سطح محورهای استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تولید علائم از جنس کامپوزیت غیرقابل بازیافت را در دستور کار خود قرار داده است و محورهای اهواز- اندیمشک و اهواز-آبادان در اولویت نصب این تابلو علائم قرار دارند.

جولانژاد با بیان اینکه محورهای اهواز-چذابه و اهواز-خرمشهر در قالب پروژه های اربعین حسینی(ع) ایمن سازی شدند، ادامه داد: مناقصه نصب ۳۴ سامانه ثبت تخلف سرعت برگزار شده و تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۰۳ سامانه ثبت تخلف سرعت در طول محورهای استان، گفت: در استاندارد کشوری به ازای هر ۲۵ کیلومتر راه شریانی، یک سامانه ثبت تخلف نصب می شود که در استان خوزستان هر ۱۷ تا ۱۸ کیلومتر یک سامانه نصب شده است.

وی اذعان کرد: با نصب ۳۴ سامانه ثبت تخلف تا پایان سال جاری، ۹۰ درصد راه های شریانی استان خوزستان تحت پوشش این سامانه ها قرار خواهند گرفت.

جولانژاد اظهار کرد: استان خوزستان به لحاظ برخورداری از دوربین های نظارتی در طول محورهای شریانی رتبه اول کشور است و با بهره برداری از سامانه های ثبت تخلف، در رتبه سوم کشور قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای نصب دوربین های نظارتی و ثبت تخلف  هیچ  اعتبار استانی تخصیص داده نشده و تمام اعتبار مورد نیاز با پیگیری های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، از محل اعتبارات سازمان تأمین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: نصب ۲۵ سامانه نظارتی و ۳۰ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان مورد نیاز است که در صورت تخصیص اعتبارات استانی، این مهم انجام خواهند شد.