شناسهٔ خبر: 120082 - سرویس استان‌ها

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد:

جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی حمل‌ونقل کالا از ایستگاه راه‌آهن نقده

دکتر حمزه لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: انتقال ترانزیت جاده‌ای به بخش ریلی پایه و اساس توسعه آذربایجان‌غربی ترسیم شده و برای تحقق این امر سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت راه‌اندازی حمل‌ونقل کالا و رفع نواقص‌های ایستگاه راه‌آهن نقده اعلام آمادگی کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه با فرماندار شهرستان نقده و نماینده مردم شهرستان‌های نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی وضعیت پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان نقده، اظهار داشت: توسعه ایستگاه راه‌آهن نقده ظرفیت مناسبی برای بهره‌مندی از حمل‌ونقل باری است و کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیر برای جابه‌جایی محصولات تولیدی، صنعتی و کشاورزی جنوب استان به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: فراهم‌سازی امکان حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن نقده در توسعه پایانه مرزی تمرچین و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نقش بسزایی دارد.

حمزه‌لو با اشاره به پروژه‌های راهسازی در حوزه شهرستان نقده بیان کرد: تعریض و بهسازی جاده ترانزیتی حیدرآباد - نقده در سه قطعه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار نیز از دیگر طرح‌های اجرایی این شهرستان است که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طرح احداث سه‌راهی محمدیار به سمت سه راهی دارلک و احداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین از دیگر طرح های این شهرستان است.

حمزه‌لو با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نقده بیان کرد: تامین اراضی نهضت ملی مسکن در شهرستان نقده با مشارکت بنیاد مسکن محقق شده و سهم شهرستان نقده از اجرای نهضت ملی مسکن ٨ هزار و ١٢٧ واحد است.