شناسهٔ خبر: 12014 - سرویس جاده‌ای

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

انتشار ۳ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بدهی پیمانکاران در سال۹۴/ آخرین اقدامات برای تکمیل آزادراه قزوین- رشت/ اعمال سهمیه جدید ناوگان حمل و نقل عمومی از مهرماه

جاده انتشار ۳ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بدهی پیمانکاران در سال ۹۴ ٬ اخذ موافقت اصولی ساخت ۵۴۱ مجتمع خدماتی رفاهی جاده‌ای٬ آخرین اقدامات برای تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده از آزادراه قزوین- رشت و اعمال سهمیه جدید ناوگان حمل و نقل عمومی از اول مهرماه از خبرهای مهم حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اخبار و رویدادهای مهم حوزه جاده‌ای در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

بابک طالبی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

تاکنون ۵۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی برای ارائه خدمات به مسافران در راه‌های اصلی کشور احداث و به بهره برداری رسیده است؛ علاوه بر این ۳۸۲ مجتمع رفاهی خدماتی نیز در جاده‌های کشور در حال ساخت است و موافقت اصولی ساخت ۵۴۱ مجتمع نیز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اخذ شده و در مرحله استعلام و دریافت مجوز برای ساخت هستند که مجموع این مجتمع‌ها ۱۴۶۸ واحد در ۸۴ هزار کیلومتر راه است.

از ۳۸۲ مجتمع رفاهی در حال ساخت تعداد ۱۴۷ واحد تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۹۶ مجتمع از ۲۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۵۷ مجتمع از ۴۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۵۹ واحد از ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۳ واحد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که این ۲۳ واحد در مراحل پایانی ساخت و در مرحله بهره برداری قرار دارند.

علي نورزاد مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور

حدود ۳ کیلومتر و ۱۸۰ متر از یازده کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین-رشت را با پیمانکار قرارداد بستیم و پیمانکار در ۶ جبهه کاری مشغول است و طبق قولی که دادیم سعی می کنیم تا اوایل سال آینده قطعه ۳ کیلومتر و ۱۸۰ متری تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

برای ۸ کیلومتر دیگر باقی مانده از یازده کیلومتر آزادراه قزوین-رشت در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم. خوشبختانه بانک تجارت به عنوان بانک توسعه قرار است در این پروژه سرمایه گذاری کند هم اکنون در مرحله عقد قرارداد و طی کردن تشریفات قانونی هستیم.

احداث آزادراه‌های "اندیمشک-اهواز" به ۱۳۰ کیلومتر با ارزش ۳۶۴ میلیون یورو٬ "همدان-کرمانشاه-خسروی" به طول ۳۶۵ کیلومتر با ارزش یک میلیارد و ۶۰ میلیون یورو٬ "سیرجان-بندرعباس" به طول ۳۲۱ کیلومتر با ارزش یک میلیارد و ۶۱ میلیون یورو٬ "شیراز-بوشهر" به طول ۲۳۰ کیلومتر با ارزش ۸۳۳ میلیون یورو٬ "قم-سلفچگان-اراک" به طول ۷۴ کیلومتر با ارزش ۵۴۵ میلیون یورو ۵ پروژه آزادراهی هستند که به سرمایه‌گذاران در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی معرفی می‌شوند.

شهرام آدم نژاد سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی

سهمیه جدید گازوئیل ناوگان حمل و نقل عمومی از اول مهرماه اعمال می‌شود و همه ناوگان سهمیه پایه دارند اما خودروهایی که دارای اسناد حمل هستند سهمیه عملکردی هم دریافت می‌کنند.

غلامحسین دغاغله مديركل دفتر حمل‌ونقل كالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

طرح صحت و سلامت رانندگان با همكاری مراكز طب كار سراسر كشور اجرا می‌شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

بخش قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی از محل واگذاری اسناد خزانه اسلامی در طی سال ۱۳۹۴ تسویه می‌شود.

در سال ۱۳۹۳ مبلغ پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران واگذار شد که با توجه به استقبال پیمانکاران این رقم در سال جاری به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش داشته که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال در مرحله اول آماده توزیع است.

محمدعلی‌پور نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی

روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون ایرانی از مرز بازرگان وارد ترکیه می شوند.

جواد هدایتی مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای 
 

ر اساس آمارها تعداد فقره تصادفات فوتی ۴.۹ درصد و کشته سر صحنه ۶.۳ درصد در پنج ماهه سال۹۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش یافته است.