شناسهٔ خبر: 12016 - سرویس هوایی

معاون بازرگانی هواپیمایی معراج در پاسخ به پایگاه خبری:

جوان‌ترین ایرباس ۳۴۰ دنیا وارد ناوگان هوایی ایران شد/ رونمایی از طرح یوزپلنگ ایرانی روی بدنه هواپیمای "معراج"

هواپیمایی معراج یک مقام ارشد شرکت هواپیمایی معراج درباره تعداد پرنده‌های فعال این شرکت گفت: ۶ فروند هواپیما در این شرکت فعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان علی مهرآور امروز چهارشنبه ۲۵ شهریور در نشست خبری که به مناسبت رونمایی از اولین طرح یوزپلنگ ایرانی بر فراز آسمان‌ها که بر روی دماغه هواپیمای متعلق به هواپیمایی معراج نقش بسته است، برگزار شد گفت: صنعت گردشگری یکی از صنایع تأثیرگذار در دنیاست. شرکت هواپیمایی معراج از چند سال گذشته با هدف توسعه پایدار و کاهش آلایندگی زیست‌محیطی اقدام به برگزاری همایش‌هایی در زمینه مدیریت سوخت کرد.

وی ادامه داد: در ادامه توسعه پایدار در صنعت هوانوردی شرکت هواپیمایی معراج ایده طراحی یوزپلنگ ایرانی بر روی بدنه هواپیما را مطرح کرد و مصوبات لازم برای طراحی این نماد از سازمان هواپیمایی کشوری و سایر نهادها اخذ شد.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج با بیان اینکه برنامه‌هایی برای توسعه توریسم و گردشگری به مسافران همراه با ایده‌های نو خواهیم داشت گفت: در راستای توسعه پایدار در صنعت هوانوردی نیز در آینده ممکن است آثار باستانی کشورمان به عنوان یک نماد بر روی هواپیماهای این شرکت حک شوند.

وی با بیان اینکه نماد یوزپلنگ ایرانی در حال حاضر بر روی دو فروند هواپیمای ایرباس «۳۲۰» و «۳۰۰ ـ ۶۰۰» نقش بسته‌اند، گفت: هزینه طراحی این یوزپلنگ به غیر از هزینه ۳ روز غیر عملیاتی شدن هواپیما، حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود؛ در حالی که اگر درآمد عملیاتی شدن این هواپیما محاسبه شود، هزینه مادی اجرای این طرح بیش از این میزان خواهد بود.

کاپیتان مهرآور در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت ناوگان این شرکت هواپیمایی گفت: در حال حاضر ۶ فروند هواپیما با میانگین سن ۱۶ سال در ناوگان این شرکت فعال است و با توجه به اینکه مدل هواپیماهای شرکت معراج همگی بالای سال ۲۰۰۰ هستند، جوان‌ترین ناوگان هوایی را در بین شرکت‌های هواپیمایی داخل داریم.

وی ادامه داد: از نظر فنی تا رده نهایی تعمیرات سنگین هواپیما (C چک) توسط هواپیمایی معراج انجام می‌شود ضمن اینکه کل فرآیند زیرساخت تعمیر هواپیما در این شرکت وجود دارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار پایگاه خبری مبنی بر ورود هواپیمای جدید به ناوگان این شرکت گفت: اخیرا یک هواپیمای تشریفاتی با مدل ایرباس ۳۴۰ وارد ناوگان این ایرلاین شد که جوان‌ترین ایرباس ۳۴۰ دنیا محسوب می‌شود.

معاون بازرگانی ایرلاین معراج درباره متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما نیز اظهار کرد: جدیدترین متد و نرم‌افزار فروش بلیت به مسافران در ایران توسط شرکت هواپیمایی معراج فعال شده و مردم می‌توانند از طریق کارت‌های شتاب نسبت به خرید بلیت خود اقدام کنند. این در حالی است که نام مسافران در سرورهایی که در کشورهای خارجی وجود دارد، ثبت نمی‌شود که این اقدام در راستای ارتقای امنیت صورت گرفته است.

وی درباره میزان بدهی این ایرلاین به نهادهای مختلف گفت: شرکت هواپیمایی معراج تنها شرکتی است که به شرکت فرودگاه‌ها بابت خدمات فرودگاهی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بابت سوخت بدهکار نیست؛ چرا که در صورت دریافت صورت حساب در فاصله حداکثر ۱۰ روز نسبت به پرداخت بدهی اقدام می‌شود.

مهرآور با بیان اینکه ظرفیت جابه‌جایی مسافران این شرکت سالانه یک و نیم میلیون نفر است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا دو سال آینده تعداد ناوگان این شرکت به ۲۵ فروند افزایش می‌یابد که در این راستا از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی معراج به دنبال رقابت با شرکت‌های هواپیمایی در منطقه است،گفت:در حال حاضر کیفیت این ايرلاين با برخی ایرلاین‌های منطقه از جمله دو شرکت ترکیه‌ای «ترکیش‌ایرلاینز» و «اطلس‌جت» برابری می‌کند./