شناسهٔ خبر: 120174 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار باران در ۵ استان کشور طی امروز و فردا/تداوم آلودگی هوا در کلان‌شهرها

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در پنج استان کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به توضیح شرایط جوی امروز یکشنبه بیست و نهم آبان ماه پرداخت و گفت: امروز و فردا در بخش‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، مناطق جنوب شرق فارس و جنوب یزد رگبار باران و گاهی رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی افزود: این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

رفیعی پدیده غالب جوی طی این دو روز در مناطق شرق و جنوب شرق را وزش باد اعلام کرد و افزود: افزایش سرعت باد نیز در این مناطق انتظار می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده طی روز چهارشنبه در سواحل غربی دریایی خزر، خبر داد و گفت: روز پنجشنبه این بارش‌ها در بخش‌هایی از غرب کشور و سواحل دریای خزر به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش آلاینده‌ها و غلظت هوا موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته رفیعی آب‌های جنوبی کشور و خلیج فارس طی دو روز آینده مواج و متلاطم می‌شود و روز سه‌شنبه این شرایط در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس ایجاد می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف و همراه با غبار محلی پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دما امروز به ۱۷ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۸ درجه می‌رسد.

وی سردترین مراکز استان‌ها را  زنجان و همدان با ۳ درجه زیر صفر، شهرکرد با ۲ درجه زیر صفر و سنندج و بجنورد با صفر درجه اعلام کرد و گفت:‌ گرم‌ترین مرکز استان هم بندرعباس با بیشینه ۳۲ درجه بالای صفر ثبت شده است.