شناسهٔ خبر: 120262 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

اجرای نظام مدیریت سبز در اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه

مدیریت سبز سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: پیاده سازی و اجرای نظام برنامه های مدیریت سبز در ساختمان‌های ادارات کل و دیگر حوزه ها در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) یونس غلامی گفت:با استناد به الزام اجرای نظام مدیریت سبز در کلیه ساختمان‌های این اداره کل ، با هدف مصرف بهینه انرژی و کاهش مصرف سوخت ، تمامی خروجی و پنجره ها دو جداره شده است.

وی تصریح کرد:نصب پنجره های UPVC صرف نظر از کاهش مصرف سوخت در سیستم گرمایشی و جلوگیری از هدر رفت آن در فصول سرد سال ، تأثیر قابل توجهی در حفظ دمای مطبوع و خنک ساختمان در فصول گرم و همچنین کاهش مصرف برق و آب در سیستم های خنک کننده داشته است.

وی افزود:با توجه به فضای وسیع محوطه اداره کل ،در طول اهداف مشخص شده برنامه مدریت سبز ، هر چهار برج نوری تعبیه شده و کلیه روشنایی های بکار رفته در این فضا ،با لامپهای نوری فوق کم مصرف تولید داخلی و بهرمند از گارانتی بلند مدت تجهیز شدند ، که همین امر کاهش 40 تا 60 درصد مصرف برق را در پی داشته است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مدیریت سبز،  بکارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی برای هدایت و کنترل سازمان جهت نیل به اهداف زیست محیطی با سازماندهی و برنامه ریزی می باشد ، تصریح کرد:در ادامه برنامه های این اداره کل در مسیر تحقق اهداف مدیریت سبز،دوجداره کردن کلیه پنجره های ادارات ،تعویض کلیه روشنایی های داخل ساختمانها و همچنین هوشمند کردن شیر آلات به منظور کاهش مصرف آب و برق و انرژی در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.