شناسهٔ خبر: 120267 - سرویس هواشناسی

رئیس سازمان هواشناسی:

میانگین فاصله ایستگاه‌های هواشناسی کاهش می‌یابد/فعال‌سازی ۲ ایستگاه اقلیم شناسی در ایلام

تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور از اهتمام جدی برای توسعه زیرساخت‌های هواشناسی کشور به ویژه در استان ایلام خبر داد و گفت: در حال حاضر میانگین فاصله ایستگاه‌های هواشناسی در کشور ۱۰۰ کیلومتر است که این عدد باید به ۲۰ کیلومتر کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور طی سفر به استان ایلام، به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیر کل حوزه ریاست سازمان و مدیر کل هواشناسی استان با استاندار ایلام دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به برنامه‌های سازمان هواشناسی در توسعه شبکه ایستگاه‌ها از اهتمام جدی برای توسعه زیرساخت‌های هواشناسی کشور به ویژه در استان ایلام خبر داد.

وی افزود: اکنون میانگین فاصله ایستگاههای هواشناسی در کشور ۱۰۰ کیلومتر است که این عدد باید به ۲۰ کیلومتر کاهش یابد.

تاجبخش خاطر نشان کرد: اخیراً تجهیزات لازم برای فعال سازی دو ایستگاه اقلیم شناسی در اختیار هواشناسی ایلام قرار گرفته و در صورت تأمین اعتبار به زودی در شهرستان‌های چوار و هلیلان احداث خواهند شد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام نیز در این نشست بر اهمیت نقش هواشناسی در توسعه تأکید کرد و گفت: هواشناسی مبنای برنامه‌ریزی استان است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به ضرورت توسعه و بروز رسانی زیرساخت‌های هواشناسی استان ایلام افزود: برای بروزرسانی ایستگاه‌های هواشناسی استان اعتبارات لازم را اختصاص خواهیم داد.

استاندار ایلام ضمن تاکید بر توسعه ایستگاه‌های هواشناسی در استان گفت: با توجه به اهمیت هواشناسی از هر گونه توسعه ایستگاه‌های هواشناسی در این منطقه حمایت خواهیم کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، استاندار ایلام برای حمایت مالی از اداره کل هواشناسی استان قول مساعد داد.