شناسهٔ خبر: 120308 - سرویس بنادر و دریانوردی

در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و رئیس کل گمرک مطرح شد؛

برنامه‌ریزی برای تسریع تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر/ توافق برای مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا از خشکی

بارگیری نخستین محموله صادراتی مصالح ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس کل گمرک کشورمان، بر تسریع در روند عملیات تخلیه و بارگیری و شفاف سازی فرایند ترخیص کالاها در بنادر تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست مشترک علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و علیرضا مقدسی رییس کل گمرک کشورمان، که به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد و معاونان و مدیران فناوری اطلاعات دو سازمان نیز حضور داشتند، مسائل و موضوعاتی همچون مشکل ترخیص و خروج کالاهای اساسی از بنادر، مشکل ماندگاری کالا در بنادر و مسائل مرتبط با تبادل اسناد و اطلاعات از طریق امضای تفاهم نامه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

علاوه بر این، دو سازمان موافقت کردند بر اساس یک برنامه مشخص نسبت به برگزاری جلسات مشترک دوره ای اقدام کنند و در بازدید از بنادر ، از نزدیک مشکلات موجود را بررسی و رفع کنند. 

در این نشست همچنین مقرر شد، ضمن نهایی سازی پیش نویس تفاهم نامه تبادل اطلاعات بین سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، برنامه اجرایی آن نیز طی یک ماه آینده تهیه و در جلسه آتی مشترک، تایید شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دو سازمان همچنین موافقت کردند در اسرع وقت نسبت به مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا از راه خشکی (صادرات و ترانزیت) اقدام کنند.