شناسهٔ خبر: 120322 - سرویس استان‌ها

در آستانه هفته بسیج انجام شد

بازدید استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و جمعی از مقامات استانی از روند احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان

گیلان-بازدید استاندار ومدیر کل راه وشهرسازی از موزه فرهنگی دفاع مقدس به منظور اطلاع از آخرین وضعیت احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، استاندارگیلان با همراهی مدیرکل راه وشهرسازی گیلان، مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، فرماندار رشت وجمعی از مقامات استانی، از این مرکز دیدن کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جریان بازدید از مجموعه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان و نشست بررسی روند عملیات اجرایی آن با حضور مسئولان امر، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان، با بیان اینکه ایران اسلامی دستاوردهای فراوان معنوی، ارزشی و انقلابی دارد که بایستی حفظ و نشر شود، گفت: بسیج در قالب اقشار مختلف از بطن مردم و جامعه اسلامی است و در دوران حضورش، ضمن اجرای وظایف در کنار مردم، برای مردم و با مردم در حوادث مختلف نظیر سیل و زلزله و کرونا بوده است.
وی با بیان اینکه در آستانه هفته گرامیداشت بسیج با حضور در این مجموعه و ادای احترام به شهدای گمنام، آمده ایم تا با امام شهدا و شهیدان عزیز و یادگاران دفاع مقدس تجدید میثاق کنیم، تصریح کرد: خدمات ارزشمند بسیج برای کسی پوشیده نیست و دشمنان از بسیج وحشت دارند.
دکتر عباسی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اهتمام و نگاه ویژه ای دارد و لازم است این مهم به عنوان پیوست فرهنگی در بسیاری از بخش ها مورد توجه قرار گیرد.
استاندار گیلان با اشاره به روند کند احداث این مجموعه قبل از دولت سیزدهم، تصریح کرد: برای تسریع در امور احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان ، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به گیلان اختصاص پیدا کرد و با همراهی و تلاش دیگر دستگاه ها در ایجاد زیرساخت ها، به امید خدا تا دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی فاز نخست از این مجموعه مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: فاز نخست این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، شامل ساختمان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، ساختمان مدیریت فرهنگی و نیز دو هزار و ۵۰۰ مترمربع محوطه سازی همزمان با پنج استان کشور، در دهه مبارک فجر سالجاری با سخنرانی آیت الله دکتر رئیسی به بهره برداری خواهد رسید.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از مهندس رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به جهت همکاری در جهت تسریع در اجرای این پروژه تجلیل به عمل آمد.