شناسهٔ خبر: 120342 - سرویس هواشناسی

رئیس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

اتمام پروژه ساخت رادار لرستان تا بهمن‌ماه سال جاری/ نیاز به ۱۶ رادار هواشناسی در سطح کشور

سحر تاجبخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور از اتمام پروژه ساخت رادار لرستان و بهره‌برداری از این پروژه تا ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور به همراه محمدناصر هاشمی، معاون توسعه مدیریت و منابع و عبدالرسول حسن پور، مدیر کل حوزه ریاست سازمان از پروژه رادار هواشناسی لرستان در ارتفاعات فرح‌کش خرم آباد بازدید و با معاون عمرانی استانداری لرستان و مدیر کل هواشناسی استان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

رئیس سازمان هواشناسی کشور در این بازدید از نیاز به ۱۶ رادار هواشناسی در سطح کشور خبر داد و گفت: لرستان به دلیل قرار گرفتن در زاگرس مرکزی و شرایط خاص آب و هوایی در اولویت نصب و راه اندازی رادار قرار دارد.

وی افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال آغاز و تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص اعتبار استانی تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه این جلسه نیز مدیر کل هواشناسی لرستان گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه ارائه داد و  خواستار تخصیص اعتبار جهت اتمام تکمیل پروژه شد.