شناسهٔ خبر: 120399 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

آمادگی اداره کل جهت تسریع پیشبرد ساخت مجتمع فرهنگی و هنری باقرشهر به شرط تامین اعتبارات مناسب

فرهنگسرای باقرشهر مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از آمادگی این اداره کل برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری باقرشهر (در حوزه شهرستان ری) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: شهرستان ری به‌رغم اینکه قلب فرهنگی شهر تهران است اما به لحاظ سرانه فرهنگی و هنری، دچار محرومیت شدید بوده و در همین راستا پس از مذاکرات متعدد در جلسات ستاد بازآفرینی شهرستان ری با همکاری فرمانداری، شورا ی شهر و شهرداری، زمین ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در باقرشهر تامین و پیگیری ها برای تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی انجام شد.

وی گفت: زمین این مجتمع در مساحتی بالغ بر ۱۷۸۲ متر مربع از سوی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر تامین شده و با اعتبار مصوب ۳ میلیارد تومان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در حال ساخت است.

محبت خواه تصریح کرد: برای بهره برداری در صورت تامین اعتبارات لازم به میزان ۲۱ میلیارد تومان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و مردم باقر شهر می توانند از مزایای این پروژه در سال ۱۴۰۲ استفاده کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: مجتمع فرهنگی و هنری باقرشهر در زیربنایی با مساحت ۱۳۶۰ متر مربع در دو طبقه مجهز به آمفی تئاتر، سالن جلسات، کتابخانه، کلاس های آموزشی و محل استقرار دفاتر انجمنهای فرهنگی، هنری ساخته می شود و برای تمام فعالیتهای فرهنگی، هنری و آموزشی سالن‌های مجزا در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت:  ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری (فرهنگسراها) در شهرهای استان تهران را با وجود ساکنین زیاد محلات سکونتگاهی و بافتهای ناکارآمد میانی و همچنین جمعیت زیاد مهاجران از استانهای جنوبی کشور امری مهم و لازم الا جرا می دانیم و تمام این پروژه ها جزو مهم ترین پروژه های مشترک و مصوب ستادهای بازآفرینی شهرهای استان تهران و همچنین ستاد استانی باز آفرینی است؛ زیرا معتقدیم رویکرد ساخت فرهنگسراها برای جمعیت حاشیه ای و سکونتگاهی استان تهران که نیاز مبرم به خدمات رفاهی و اجتماعی وسیع تر وگسترده تری دارد امری مهم بوده که در سیاستگذاری های شهری می بایست دنبال شود.