شناسهٔ خبر: 120424 - سرویس استان‌ها

استاندار کرمانشاه:

روند تخریب باغات شهری در کرمانشاه باید متوقف شود

استاندار در کمیسیون ماده 5 استاندار کرمانشاه با اظهار تاسف از تخریب بخش های وسیعی از باغات سراب قنبر طی سالیان گذشته گفت: تخریب باغات کرمانشاه و اجازه ساخت و ساز در آن باید متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، بهمن امیری‌مقدم در نشست کمیسیون ماده ۵ استان عنوان کرد: استانداری کرمانشاه طی این مدت در راستای کمک به بهبود وضعیت کلانشهر کرمانشاه و تحقق مطالبه شهر زیبا، یک تعامل و همراهی بی سابقه را با شهرداری در زمینه های مختلف داشته است و انتظار می رود مدیران شهری هم در مسیر پیگیری مطالبات شهروندان با قوت بیشتری کار را ادامه دهند.

 وی افزود: برای کمک به رونق ساخت و ساز و ایجاد اشتغال، سطح قانونی زیربنا در ساخت و سازها را تا ۷۵ درصد افزایش دادیم ولی متاسفانه برخلاف پیش بینی ها تغییر چشمگیری در این حوزه رخ نداده که لازم است آسیب شناسی صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه احداث پارکینگ های جدید را یک نیاز بسیار ضروری برای کلانشهر کرمانشاه دانست و گفت: طی این سال ها شهرداری پول هایی بابت ساخت پارکینگ از مردم دریافت کرده که باید صرف احداث پارکینگ برای رفاه حال شهروندان شود.

وی همچنین تاکید کرد: شهرداری باید گزارش عملکرد و برنامه های در دست اجرای خود در زمینه ساخت پارکینگ و صرف هزینه ها در این حوزه را به شکل منظم ارائه کند.

امیری مقدم بر ضرورت تقویت نظارت ها در زمینه ساخت و سازها تاکید و ابراز امیدواری کرد که شهرداری کرمانشاه با اعمال یک نظارت قوی بر ساخت و سازها، مانع از تخلف آشکار شود.

وی تاکید کرد: دریافت هرگونه وجهی از افراد تحت عناوینی مانند علی الحساب، قبل از بررسی پرونده ساخت و ساز در کمیسیون ماده ۵، خلاف قانون است و این رویه غلط باید متوقف شود.

امیری مقدم گفت: ساخت و سازها باید طبق مجوز صادر شده انجام شود و هرگونه اضافه بنا و یا قرار دادن ستون انتظار بالای ساختمان ها ممنوع است.

استاندار کرمانشاه گفت: باید جلوی هرگونه ساخت و ساز جدید به نام ساختمان پزشکان در محدوده پارکینگ شهرداری گرفته شود زیرا وضعیت فعلی جفا به شهروندان است.