شناسهٔ خبر: 120429 - سرویس وزارتی

سخنگوی دولت:

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هفته آینده به مجلس معرفی می‌شود

بهادری جهرمی سخنگوی دولت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن اعلام تقدیر رییس جمهور و اعضای هیات دولت از زحمات وزیر پیشین راه و شهرسازی از معرفی وزیر پیشنهادی در هفته آینده به مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت، امروز دوم آذرماه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشکر از تلاش‌های رستم قاسمی وزیر پیشین راه و شهرسازی برای وی آرزوی سلامتی کرد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه هم رییس‌جمهور و هم اعضای هیات‌دولت در جلسه امروز ۲ آذرماه از زحمات آقای رستم قاسمی در زمان سکانداری وزارت راه و شهرسازی تقدیر و تشکر کردند برای دوره سرپرستی شهریار افندی زاده در وزارت راه و شهرسازی آرزوی موفقیت کرد.

بهادری جهرمی گفت: با توجه به اینکه مجلس در تعطیلات هفتگی به سر می‌برد به  محض آغاز فعالیت مجلس در هفته آتی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی دولت به مجلس پیشنهاد خواهد شد.

وی همچنین در ادامه از تصویب دستورالعملی برای استفاده از نیروهای جوان و نخبه در پست‌های مدیریتی در هیات مدیره شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی که دولت در آنها جایگاه دارد خبر داد و افزود: امروز در جلسه هیات دولت دستورالعملی به تصویب رسید که بر اساس آن  احراز صلاحیت‌ها برای تصدی مدیریت عامل و یا عضویت در هیات مدیره شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی که دولت در آنها جایگاه مدیریتی دارد بر اساس شایسته سالاری باشد. همچنین موانع موجود بر سر راه جوان‌گرایی و حضور نخبگان در پست‌های مدیریتی برداشته شود. در این دستورالعمل به طور خاص برای نخبگان، اولویت‌های در نظر گرفته شد تا هرچه بیشتر از ظرفیت جوانان استفاده کرد.