شناسهٔ خبر: 120476 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل خبرداد:

جابجایی ۳ میلیون تن کالا در استان اردبیل

کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی ۳ میلیون تن کالا در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت های حمل ونقل شهرستان پارس آباد با بیان اینکه وضعیت حمل ونقل کالا در استان کاملا عادی و روان است گفت: این میزان جابجایی نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود افزایش ۷ درصدی را نشان می دهد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در۸ ماهه گذشته ۲۱۵ هزار و ۶۲۴ برگ بارنامه نیز در استان صادر شده تصریح کرد:در ۸ ماهه سال گذشته ۲۰۴ هزار و۶۸۹ برگ بارنامه در استان صادر شده بود که امسال افزایش ۵ درصدی را در صدور بارنامه شاهد هستیم.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل عمده کالاهای جابجا شده را سیمان فله ای و کیسه ای،انواع بنزین،گازوئیل،آب معدنی،شمش آهن،هندوانه و گندم برشمرد.

عضو شورای اداری استان اردبیل شهرستان های با بیان اینکه اردبیل،پارس آباد،نمین و بیله سوار به ترتیب دارای بیشترین میزان جابجایی کالا در ۸ ماهه سال جاری بودند، خاطرنشان کرد:در مدت یاد شده یک میلیون و ۳۹۹ هزار تن کالا فقط در شهرستان اردبیل،۳۰۷ هزار تن کالا در شهرستان پارس آباد،۷۷۵ هزار تن در شهرستان نمین و ۱۴۷ هزار تن کالا نیز در شهرستان بیله سوار جابجا شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل افزایش ۲۹۰ درصدی جابجایی کالا در شهرستان خلخال را یادآور شد و اظهار کرد:در ۸ ماهه گذشته ۱۷۲ هزار تن کالا در شهرستان خلخال جابجاشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۴۴ هزار تن بود افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

وثوقی از افزایش ۳۱ درصدی صدور برگ بارنامه در شهرستان اصلاندوز خبرداد و بیان کرد:بیش از ۱۰ هزار برگ بارنامه در ۸ ماهه گذشته در شهرستان اصلاندوز صادر شده است.

وی فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل و دو باب پایانه کالا را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد:۱۳ هزار و ۵۵۰ ناوگان کالا در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در حوزه کالای استان مشغول فعالیت هستند.