شناسهٔ خبر: 120486 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار کردستان انجام شد:

آغاز عملیات بهسازی راه‌های روستایی شهرستان قروه

راه روستایی کردستان عملیات اجرایی پروژه بهسازی محورهای روستایی شهرستان قروه با حضور استاندار کردستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در سفر به شهرستان قروه از محورهای روستایی منتهی به معدن طلای این شهرستان بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید عملیات اجرایی سه پروژه بهسازی راه‌های روستایی محدوده این معدن طلا را کلنگ زنی کرد.

کلنگ زنی پروژه بهسازی محور دلبران شهرستان قروه، پروژه بهسازی محور «دلبران»_«قزلجه کند»، پروژه بهسازی محور «بهارلو» - «گل تپه» و پروژه بهسازی محور «زنگ آباد» - «نی بند» - «بهارلو» و پروژه بازیافت سرد با سیمان و روکش آسفالت در محور «سریش آباد» - «مهدیخان» از جمله پروژه‌هایی بود که با حضور استاندار کردستان کلنگ زنی شد.

هزینه اولیه طرح بهسازی محور دلبران - زنگ آباد - بهارلو، ۴۸۶ میلیارد ریال است که از محل بند ۵ جز الف - ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه مربوط به شرکت طلای زرکوه قروه تامین شده است.

طول مسیری که قرار است بهسازی شود، هشت هزار متر، عرض آن ۷.۳ متر، خاک برداری مسیر ۴۳ هزار مترمکعب، خاک برداری قرضه ۴۹ هزار متر مکعب و خاکریزی آن نیز ۶۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.

استاندار کردستان در آیین کلنگ زنی این پروژه ها، تعامل مسوولان استان و شهرستان را برای آغاز این طرح قابل تقدیر دانست و یادآور شد: مردم انقلابی و تلاشگر دلبران شایسته بهترین خدمات هستند و امیدواریم در کمترین زمان، از طرح بهسازی این محور بهره مند شوند.

همچنین با حضور استاندار کردستان، طرح بهسازی محور دلبران- قزلجه کند و گل تپه - بهارلو آغاز شد.

این طرح ها توسط ایمیدرو و اداره کل راهداری و حمل و تقل جاده ای اجرا می‌شود. طول این ۲ مسیر ۲۸ کیلومتر بوده که در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه اولیه برای آن در نظر گرفته شده است.

در ادامه با حضور زارعی‌کوشا قطعه یک پروژه بازیافت سرد با سیمان و روکش آسفالت محور سریش آباد - مهدیخان آغاز شد. کارفرمای این پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان است.

طول مسیر مورد پیمان ۴.۸ کیلومتر، مبلغ قراداد ۱۴۶ میلیارد ریال و طول تعهد تفاهم نامه ۹.۹ کیلومتر است.

شهرستان قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.