شناسهٔ خبر: 120508 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

سامانه بارشی از غرب وارد کشور شد/وزش باد و بارندگی در غرب، شمال‌غرب، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از غرب به کشور از آغاز بارش‌ها و وزش باد در غرب، شمال‌غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۴ آذر و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور برای استان‌های واقع در غرب، شمال‌غرب، بخشی‌هایی از خوزستان، اصفهان، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز،تهران، افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و روی ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان‌غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و ایلام است. فردا بارش در این مناطق تداوم دارد و یکشنبه نیز در شمال‌غرب، برخی مناطق غرب و ارتفاعات البرز، بارش پراکنده مورد انتظار است.

نقشینه توضیح داد: روز یکشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش همراه با وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود. دوشنبه بارش در سواحل شمالی تشدید می‌شود. سه‌شنبه نیز در شمال‌غرب، برخی مناطق غرب، استان‌های مازندران، گیلان و خراسان‌شمالی بارش پیش‌بینی شده است که بارندگی‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف است.

وی گفت: یکشنبه در اردبیل و گیلان، دوشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر یکشنبه غرب و مرکز خلیج‌فارس، دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس و از یکشنبه تا سه‌شنبه نیز دریای خزر متلاطم و مواج است.

به گفته نقشینه، آسمان تهران امشب نیمه‌ابری است که در برخی ساعت‌ها بارش نیز پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز و فردای پایتخت ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.