شناسهٔ خبر: 120598 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

پیشنهاد اصلاح ساختار اداری واحدهای بازرسی به سازمان امور اداری-استخدامی

علی‌اکبر صفایی معاون وزیر و شهرسازی رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه در بازرسی سازمان بنادر را بسیار مهم عنوان و تاکید کرد: اساس سیاست‌ها و اولویت بازرسی در بنادر با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و تخلف دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، شفاف سازی در عملکرد و فعالیت های تمامی واحد ها را بهترین روش برای مقابله با کاهش تخلفات و جرایم و ارتقای سلامت اداری دانست و بر نقش موثر و ارزش آفرین بازرسان در عملکرد مطلوب سازمان تاکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست هم اندیشی بازرسان سازمان بنادر ، اظهار داشت: روند بازرسی ها باید به سمت اصلاح روش ها، دستورالعمل ها، رویه ها و فرآیندها و شناسایی مجراهای جرایم خیز باشد و در این راستا، استانداردسازی جدید و اصلاح فرآیندها در ارتقای عملکرد بازرسان در بنادر لازم و ضروری است.

مدیرعامل سازمان بنادر در ادامه واحد بازرسی را بسیار مهم‌ و حساس‌ ارزیابی کرد و با انتقاد از ساختار و تشکیلات کوچک این واحد در سازمان های دولتی ، خواستار اصلاح و ارتقای ساختارو چارت اداری برای واحدهای بازرسی سازمان ها و دستگاههای اجرایی توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور شد .

صفایی در ادامه از زحمات و تلاش های دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان و بازرسان بنادر علیرغم محدودیت های ساختاری و کمبود نیروی انسانی در این بخش تقدیر و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و دستورالعمل مشخص و با استفاده از ظرفیت های موجود، شاهد اثربخشی بیشتر در بنادر باشیم.

معاون وزیر راه با بیان اینکه رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه در بازرسی سازمان بنادر، بسیار مهم و با اهمیت است، گفت: اساس سیاست ها و اولویت بازرسی در بنادر باید بر رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و تخلف متکی باشد .

صفایی با بیان اینکه بازرسان باید الگوی همکاران باشند ، افزود: کنترل، نظارت و بازرسی زمینه کاهش تخلفات و جرایم را فراهم خواهد کرد و بازرسان نباید اجازه بروز تخلف را بدهند و اگر تخلفی رخ داد با اقتدار و قاطعیت با آن برخورد کنند .

بنا بر این گزارش، مرتضی اصغری رییس گروه عمومی و قضایی و امنیتی مدیریت ارزیابی عملکرد سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز در این نشست، بازرسان را چشم بینای سازمان و مدیران ارشد توصیف کرد و سلیم النفس بودن و تسلط بر قوانین و ضوابط اداری کشور را دو شاخص مهم برای بازرسان دستگاههای اجرایی عنوان کرد.

به گفته وی، بازرسی در دستگاه های اجرایی یک کار مستمر جهادی است و علاوه بر حفظ روحیه جهادی، بازرسان باید، زوایای پنهان و خلاهای قوانین موجود را نیز بشناسند تا بتوانند تفسیر مناسب را از قانون داشته باشند.

در ابتدای این نشست ، رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی  سازمان بنادر و دریانوردی نیز، در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بازرسان در بنادر، گفت: رصد درست و دقیق عملکردها توسط بازرسان ، موجب پیشگیری از وقوع هرگونه تحمیل هزینه و بروز تخلفات و جرایم در بنادر خواهد شد.

به گفته مصطفی کنگانی ، با اصلاح فرآیندها و بازنگری در ساختارها و رویه های اجرایی بازرسان، نتایج مطلوبی را در آینده شاهد خواهیم بود و این مهم جز با یکدلی و تلاش جمعی همه همکاران و تلاش بازرسان محقق نمی‌شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست ضمن تشکر از تلاش های بازرسان در بنادر کشور، با اهدای لوح تقدیر از زحمات و خدمات و تلاش های آقای علیرضا قاسمی طی تصدی مسئولیت مدیرکل حوزه مدیرعامل ، بازرسی و ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی سازمان بنادر و دریانوردی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده است، قدردانی شد .