شناسهٔ خبر: 120600 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

تثبیت مالکیت دولت بر روی ۸۱۵ هکتار از اراضی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان از تثبیت مالکیت و اخذ سند تک برگ بیش از ۸۱۵ هکتار اراضی دولتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه صیانت از حقوق بیت‌المال، حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی دولتی و اخذ اسناد تک برگی از اولویت‌های این اداره‌ است، اظهار داشت: مطابق با قانون حدنگار و با توجه به سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان سند تک برگ ۸۱۵.۱ هکتار از اراضی این شهرستان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

وی اذعان داشت: از این میزان اراضی، بیش از ۵.۱ هکتار آن در بخش یک شهر قمصر واقع شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود: مابقی این اراضی به تعداد چهار پلاک در مجموع به میزان ۸۱۰ هکتار مربوط به بخش سه شهر کاشان است.  

وی با اشاره به آغاز عملیات نقشه برداری ۳۴ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان جهت تثبیت در سامانه شمیم، خاطرنشان کرد: با اخذ اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند به حداقل ممکن می رسد.    

آراسته با بیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات موجود در شهرهای مختلف موضوع زمین‌خواری است گفت: برای مبارزه با زمین خواری اولین گام اجرای حدنگاری اراضی دولتی است.  

وی عنوان کرد: مردم عزیز شهرستان کاشان قبل از هرگونه خرید و فروش اراضی و تغییر کاربری آنها استعلام‌های لازم را از ادارات و دستگاه‌های مربوطه اخذ کنند.  

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان تاکید کرد: این اداره با هر گونه تعدی به اراضی دولتی به شدت مقابله می‌کند و با هماهنگی دستگاه قضایی اقدامات لازم را بر علیه افرادی که اراضی دولتی را به نفع خود مصادره می‌کنند، انجام می‌دهد.