شناسهٔ خبر: 120613 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان:

۲۵ دستگاه پل و ابنیه در محورهای خراسان شمالی مرمت شد

پل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵ دستگاه پل و ابنیه در محورهای اصلی و فرعی خراسان شمالی با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت و بازسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: از این تعداد ۲۲ دستگاه پل در محور اصلی و ۳ دستگاه پل در محور فرعی طی این مدت مرمت و بازسازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از تنقیه و لایروبی ۴۰۰ دستگاه پل در این بازه زمانی خبر داد و افزود: ۷ دستگاه پل در محورهای روستایی هاور و حصه گاه در شهرستان مانه و سملقان، کیلوپنجه در شهرستان راز و جرگلان، خرتوت و آقا نبی و اخلی دنگل در شهرستان بجنورد در دست ساخت است که ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مشتری تعداد پل‌های نیازمند تعمیر و بازسازی را ۱۰۰ دستگاه برشمرد و اظهارکرد: مرمت پل ها بر اساس اولویت نوع راه (شریانی، اصلی، فرعی و روستایی)، میزان خرابی و طول دهانه پل ها انجام می شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از  ۷ دستگاه پل در محورهای این استان از ابتدای سال تاکنون ادامه داد: این پروژه‌ها شامل یک دستگاه پل در محور غلامان و یک دستگاه پل در محور یوقان برج شهرستان راز و جرگلان، یک دستگاه پل در محور خرتوت شهرستان مانه و سملقان، یک دستگاه در محور کلاته یاور شهرستان بجنورد، یک دستگاه پل در محور شوق آباد و یک دستگاه پل در محور علی محمد شهرستان شیروان و یک دستگاه پل در محور شوقان شهرستان جاجرم است.

مشتری، مرمت، لایروبی و تنقیه پل‌ها را به خصوص در فصل بارش، مانع انسداد مسیرهای ارتباطی و روان شدن تردد وسایل نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: این اداره کل از ۶ هزار و ۹۰۱ دستگاه پل موجود در طول راه های استان نگهداری می کند.