شناسهٔ خبر: 120629 - سرویس استان‌ها

اتمام عملیات روکش حفاظتی ماسه آسفالت محور اصلی بشرویه - فردوس به طول ۳.۵ کیلومتر

خیری رییس اداره بشرویه-2.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه از اتمام عملیات روکش حفاظتی ماسه آسفالت به طول ۳.۵ کیلومتر در محور بشرویه- فردوس در حوزه این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی ، محمد خیری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه گفت: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی این شهرستان و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، روکش آسفالت در حال اجرا است.

وی افزود : طول محور بشرویه –  فردوس در حوزه این شهرستان  ۴۵  کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر  از محور مذکور در سالیان گذشته روکش شده و قسمتی دیگر به طول ۳.۵ کیلومتر نیز در آبان ماه امسال جهت نگهداری لایه حفاظتی عملیاتی و اجرایی شد. 

خیری ادامه داد: از اولویت‌های مهم این اداره ، ارتقاء ایمنی وضعیت شبکه راههای مواصلاتی اصلی  بشرویه- طبس و بشرویه – فردوس است که این امر نیازمند  اعتبارات استانی و ملی است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه رسیدگی مناسب به راههای اصلی و فرعی و روستایی شهرستان بشرویه را نیازمند اعتبارات استانی بیشتر عنوان کرد که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌کند.

وی درخصوص پروژه های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه ، عنوان کرد: پروژه تکمیل و بهره برداری از راهدارخانه ارسک – روکش آسفالت محورهای اصلی بشرویه- طبس و بشرویه – سه راهی ، احداث راههای روستایی از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه است که در سال جاری و آینده بر اساس اعتبارات ابلاغی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

خیری در پایان متذکر شد : شهرستان بشرویه دارای بیش از ۵۴۶ کیلومتر جاده بین شهری و روستایی است که عملیات روکش محورها، همه ساله به تناسب اعتبارات در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به اولویت بندی و خرابی رویه‌های آسفالتی محورها نسبت به انجام روکش راههای حوزه استحفاظی اقدام می‌شود.