شناسهٔ خبر: 120642 - سرویس ریلی

با حضور مقامات لشگری و کشوری انجام شد

گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته بسیج در ساختمان شهدای راه‌آهن

بسیج راه آهن 2 مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته بسیج با حضور مقامات لشگری و کشوری در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد و طی آن از سه نفر از بسیجیان پیشکسوت راه‌آهن تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن، با حضور سردار پاسدار سنایی، معاون سیاسی دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، سرهنگ پاسدار خسروی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن، سرهنگ ابراهیم گل، معاون نیروی انتظامی راه‌آهن، دکتر نوری، مشاور مدیرعامل راه‌آهن در امور ایثارگران به همراه جمع کثیری از بسیجیان راه‌آهن، مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته بسیج در مورخ ۶ آذر ۱۴۰۱ در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.

سردار پاسدار سنایی در این مراسم ضمن یادآوری از مقام عالی بسیجیان در تامین امنیت و ایجاد رفاه برای آحاد ملت از ابتدای انقلاب تاکنون، اظهار کرد: در اغتشاشاتی که هم اکنون با حمایت دشمنان درکشور ایجاد شده است، بحث بر سر حجاب نیست؛ بلکه موضوع بر سر استقلال و قدرت است.

وی با اشاره به مظلومیت بسیجی در اغتشاشات اخیر، تاکید کرد: بیش از ۸۵ درصد از دستگیر شدگان زیر ۳۰ سال سن دارند و اغلب آنان هیچ شناختی نسبت به مسایل سیاسی کشور ندارند و صرفا از روی هیجان عمل کرده‌اند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با یادآوری از اینکه هم اکنون جنگ رسانه‌ای از سوی دشمنان نظام با سیاست کشته سازی در حال پیگیری است، تصریح کرد: دشمنان از مرحله کشته سازی به مرحله جدیدتری رفتند و باید بدانند که نظام تا یکجایی صبر دارد، ولی از یک جای به بعد آنان با مشت آهنین رو به رو خواهند شد.

وی با بیان اینکه نظام به دنبال جذب حداکثری است، افزود: مشکل اقتصادی موضوعی است که همه ما داریم؛ اما اجازه سوریه شدن ایران را به هیچ فردی نخواهیم داد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن: بسیج تفکر است و نه یک سازمان

سرهنگ پاسدار خسروی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای جبهه مقاومت و ۲۴۹ نفر از شهدای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: جای دارد که در این مراسم از شهید قجری، بسیجی و لکوموتیوران راه آهن که چند روز پیش در راه خدمت و تامین امنیت به درجه شهادت رسید، یاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیج یک تفکر است و نه یک سازمان، خاطرنشان کرد: این تفکر باید در همه کشور و نزد همه مردم نهادینه شود.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن ضمن تشریح فعالیت‌های بسیج در خدمات رسانی به کشور در تمامی مقاطع حساس از جمله وقوع سیل، زلزله، ناآرامی‌ها و ...، اظهار کرد: هر بار که کشور نیاز به کمک داشت، این تفکر به میدان آمد و با تمام توان در خدمت مردم و نظام قرار گرفت.

سرهنگ پاسدار خسروی با اشاره به دلاوری‌ها و مجاهدت‌های بسیج طی ۴۳ سال گذشته و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، تصریح کرد:  همواره بسیج هوشمندانه به میدان آمده است. بسیج همان است که حضرت آقا فرمودند که بسیج یک معجزه الهی است.

وی تاکید کرد: بسیجیان در خدمات رسانی به مناطق محروم همواره تلاش کرده اند و گاهی پر تلاش‌تر از دیگر سازمان‌ها در آب‌رسانی، ساخت مدرسه و دیگر اقدامات فرهنگی و رفاهی فعالیت کرده‌اند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا چنین نیرویی وجود ندارد؛ چون تفکر بسیجی بر قلب‌ها حاکم است. در واقع، بسیج به میدان آمدن یک ملت برای رسیدن به قله آرمان‌ها است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، طی آیینی از سه نفر از پیشکسوتان بسیج راه‌آهن به نمایندگی از بسیجیان راه‌آهن تقدیر به عمل آمد.