شناسهٔ خبر: 120662 - سرویس استان‌ها

با محوریت رفع نقاط پرحادثه انجام شد؛

آغاز ترانشه برداری پیچ باباحافظ دامغان

photo_2022-11-27_12-47-53.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با تاکید بر لزوم انجام عملیات ترانشه برداری جهت اصلاح زاویه دید افقی در نقاط پرتصادف محورهای کوهستانی اظهار داشت: ترانشه برداری پیچ موسوم به باباحافظ در کیلومتر ۱۵ محور چشمه علی دامغان اخیرا آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با تاکید بر لزوم عملیات ترانشه برداری در نقاط پرتصادف محورها اظهار داشت: ساماندهی و حذف نقاط پرحادثه‌ با کاهش تصادفات رانندگی و خطرات مرگبار ناشی از آن ارتباطی مستقیم دارد که بر این اساس اصلاح یکی از نقاط پرتصادف در کیلومتر ۱۵ محور چشمه علی دامغان آغاز شده است که می توان از آن به عنوان یکی از مهمترین عملیات ترانشه‌برداری‌های صخره های سنگی محورهای فرعای شهرستان دامغان یاد کرد.

وی حجم این ترانشه برداری سنگی را بالغ بر ۸ هزار متر مکعب ارزیابی کرد و افزود: اجرای این عملیات از اواسط آبان آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت اما رفع کامل این نقطه پرحادثه نیازمند احداث چند دستگاه ابنیه فنی دهانه دو متری و تعریض آبرو است که مطالعه آن نیز آغاز شده است.

صداقت در ادامه احداث واریانت اصلاحی این عملیات را  به میزان ۷۰۰ متر اعلام نموده و یادآور شد: برای اجرای عملیات ترانشه برداری در این محور ۴ دستگاه ماشین آلات راهداری مشغول فعالیت هستند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان گفت: سالانه افراد زیادی در جریان حوادث رانندگی کشته می‌شوند و این موضوع لزوم توجه به استاندارد سازی و افزایش ایمنی جاده‌ها به عنوان بستر تردد خودروها را به ما نشان می دهد. در واقع در یک جاده ایمن هم احتمال وقوع تصادف و هم در صورت وقوع تصادف میزان آسیب‌دیدگی و مرگ و میر کمتر خواهد شد که با توجه به این موضوع رفع نقاط پرحادثه به طور مستمر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.